Z linii montażowej fabryki AvtoVAZ zjechał ostatni model należący do rodziny Samara.
Łada Samara była produkowana przez fabrykę AvtoVAZ od 1984 roku. W modelu wykorzystano silniki powstałe przy współpracy z marką Porsche. Była to 1,1–litrowa jednostka o mocy 55 KM, 1,3 litrowy silnik produkujący 65 KM oraz 75 konny motor o pojemności 1,5 litra. Druga generacja Samary pojawiła się w 1997 roku.
Swoją popularność samochód zdobył przede wszystkim dzięki niskiej cenie, którą uzyskano poprzez wykorzystanie tańszych materiałów. Niestety miało także wpływ na sporą ilość usterek.
Podczas całego okresu produkcji powstało aż 5,2 mln egzemplarzy tej Łady, a ostatnią powstałą była pięciodrzwiowa wersja hatchback. Produkcję wersji sedan zaprzestano już w zeszłym roku. Marka zdecydowała się postawić na nowocześniejszy model. Oficjalnym następcą Samary jest Łada Granta.
Jeśli ktoś chce jeszcze kupić model Samara, to w salonach pojazd powinien znajdować się jeszcze do połowy 2014 roku. Cena pojazdu rozpoczyna się od 274000 rubli (ok. 26 tys. zł).
Zobacz galerię
Autor: mk
Źródło: Onet