Volvo Trucks wprowadziło już na rynek nowe samochody ciężarowe, wyposażone w silniki spełniające normę emisji spalin Euro 6: od najmniejszego 5-litrowego po najmocniejszy wariant 13-litrowy. Wiosną 2014 r. na rynek trafią także samochody ciężarowe Volvo z 16-litrowym silnikiem Euro 6 oraz układem napędowym I-Torque dla jednostki o pojemności 13 litrów.
W jednostkach napędowych D11 i D13 oraz oczekującym na swoją premierę silniku D16 Volvo Trucks pozostawiło opracowaną przez siebie technologię selektywnej redukcji katalitycznej, SCR (Selective Catalytic Reduction). Dodatkowo, Volvo Trucks udoskonaliło warstwę katalityczną w katalizatorze SCR i układ dozowania AdBlue.
Spełnienie normy Euro 6 wymaga utrzymywania temperatury spalin na niemal stałym poziomie. Dlatego w swoich silnikach D11 i D13 Euro 6 Volvo Trucks połączyło układ SCR z niechłodzonym układem recyrkulacji spalin EGR (Exhaust Gas Recirculation) oraz filtrem cząstek stałych (DPF). W jednostkach napędowych D5 i D8 zastosowano połączenie chłodzonego układu EGR, filtra DPF i układu SCR.
We wrześniu 2012 r. Volvo Trucks rozpoczęło sprzedaż pierwszego silnika zgodnego z normą Euro 6: jednostki D13 o mocy 460 KM. W czerwcu 2013 r., na rynek trafią nowe silniki D5, D8, D11 i D13. Od wiosny 2014 r. będą również dostępne ciężarowe Volvo z 16-litrowym silnikiem Euro 6 oraz układem napędowym I-Torque dla jednostki o pojemności 13 litrów.
źródło: Volvo Trucks