Sprzedaż nowych samochodów Jaguar w Wielkiej Brytanii została wstrzymana, ponieważ marka ogłosiła, że zakończyła alokację obecnej generacji.
Firma pierwotnie twierdziła, że F-Pace pozostanie w sprzedaży do 2025 roku, ale podjęto decyzję o wycofaniu SUV-a ze sprzedaży – co nie jest zaskakujące, biorąc pod uwagę wyzwania, przed którymi stoi JLR w związku z celami ZEV.
Produkcja modeli XE, XF i F-Type w Castle Bromwich w Wielkiej Brytanii zakończyła się latem tego roku, a E-Pace i I-Pace, montowane przez Magna Steyr w Austrii, zakończą się w grudniu 2024 roku.
Oczekuje się, że Jaguar ogłosi przyszłe plany na początku 2025 roku, ale przez ponad rok nie będzie nowych modeli, co oznacza, że dealerzy będą mogli sprzedawać tylko pozostałe nowe samochody z magazynu, modele używane i modele Land Rovera. Sieć dealerska marki została już odchudzona przed ponownym wprowadzeniem firmy na rynek, co pozwoli odejść od sprzedaży hurtowej.
Nowe Jaguary – które mają pojawić się w 2026 roku – będą oparte na nowej platformie JEA EV, a pierwsze dwa modele mają być elektrycznym czteromiejscowym GT podobnym do Porsche Taycan i SUV-em w formie Bentleya Bentayga, ponieważ Jaguar staje się szytą na miarę, luksusową marką skierowaną do najwyższego segmentu rynku.
W oświadczeniu firma macierzysta JLR powiedziała: „Od listopada 2024 r. sprzedaż nowych Jaguarów dobiegnie końca przed ujawnieniem naszej nowej marki jeszcze w tym roku i wprowadzeniem produktu na rynek w 2026 r.
„Zakończyliśmy alokację naszej obecnej generacji pojazdów Jaguar. Mamy wybór modeli, które można nabyć na zasadzie zatwierdzonego używanego za pośrednictwem naszej sieci detalicznej w Wielkiej Brytanii”.
Wypowiadając się na temat przyszłości marki w Car Dealer Exclusive we wrześniu, szef Jaguara, Rawdon Glover, powiedział: „Realistycznie patrząc na naszą obecną trajektorię, minie trochę czasu, zanim [dealerzy] znów będą mieli samochody w swoich salonach. I to jest coś, przez co wszyscy będziemy musieli przejść w bardzo krótkim okresie. Dobrze, że reszta naszej oferty się poszerza i mamy wiele opcji z obrońcami i tego typu rzeczami, które ich pokonają.
„Moja praca i praca Paddy’ego McGillycuddy’ego (dyrektora zarządzającego JLR w Wielkiej Brytanii) polega na tym, aby przyszłość Jaguara była pożądana i aby dealerzy uznali, że warto towarzyszyć w tej podróży.
„Będzie to trudne w połowie i prawdopodobnie we wczesnych latach, kiedy będziemy budować do pełnego zakresu. Chcemy ludzi, którzy są w tym na dłuższą metę, którzy absolutnie rozumieją wizję Jaguara, który musi się zmienić. Wspierają one podwyższone pozycjonowanie i wszystko inne, co się z tym wiąże, ponieważ poziom usług, a nawet niektóre z naszych rynków biznesowych będą inne”.
Ujawnił również, że Jaguar planuje własne butiki, mówiąc: „Będziemy mieli własne sklepy w kluczowych lokalizacjach: będziemy w Londynie, będziemy w Paryżu, będziemy w Szanghaju.
„To jest znowu sens dotyczący tego, jak repozycjonować markę. Jeśli spojrzysz na niektóre z uznanych marek luksusowych, naprawdę jasnym sposobem na to jest to, że musisz mieć własne doświadczenie i mieć latarnie morskie tam, gdzie chcę, aby były najczystszym ucieleśnieniem doświadczenia Jaguara. Ja będę w Złotym Trójkącie w Paryżu albo w Londynie, a ty albo w Knightsbridge, albo na Bond Street.
„Nie zostawimy obecnych właścicieli na lodzie” – dodał Glover. „Będą mogli serwisować swoje samochody u wszystkich dealerów JLR”.
Źródło: cardealermagazine.co.uk