Na targi motoryzacyjne EICMA 2013 w Mediolanie Brembo przygotowało kilka innowacji w sektorze oryginalnego wyposażenia.
Nowa radialna pompa hamulcowa z regulacją „jak chcesz i kiedy chcesz” to element systemu MCS (Multiple Click System) – z nowatorską regulacją dystansu i współczynnika hamowania. Oczekująca na opatentowanie technologia pozwala na wybranie ciężkiego lub stopniowego hamowania w zależności od nawierzchni, warunków atmosferycznych i osobistych preferencji kierowcy.Regulacja współczynnika dźwigni nie wymaga użycia dodatkowych narzędzi – sposób hamowania może być szybko zmieniony poprzez zmianę odległości dźwigni hamowania na 19, 20 lub 21 mm. System zostanie zaprezentowany w nowym Ducati 1199 Superleggera.
Monoblokowa zaciski M4 dla Hondy , która wybrała Brembo jako dostawcę monoblokowego zacisku do najnowszego motocykla CBR 1000RR Fireblade SP. Zgodnie ze specyfikacją Hondy, zaciski mają średnicę 30 i 32 mm. Mniejsze są umieszczone na wewnętrznej krawędzi, a większe w kierunku talerza. Nowy M4 30/32 jest połączony ze spiekanym materiałem ciernym w celu ustalenia standardów w zakresie wydajności w połączeniu z liniowym czasem reakcji, dając dokładną kontrolę hamowania kierującemu.
Nowa pompa hamulcowa Brembo PS 10/16 dla modeli off-road KTM MY 2014 jest wynikiem przebudowy, która umożliwia ustawienie dźwigni hamulca pod kątem 15 stopni w porównaniu do 25 stopni w poprzedniej wersji. Zmniejszenie kąta pozwoliło na poprawienie pozycji zbiornika, a kierowca może trzymać rękę w bardziej poziomej pozycji podczas nacisku na dźwignię. W nowej pompie użyto nowej dźwigni hamulca z ręczną regulacją miejsca, w którym klocki hamulcowe się zaciskają. To sprawia, że powinna być odporna na działanie czynników zewnętrznych – takich, jak błoto – często spotykanych w jazdach off-road.
Pływające 5-nośnikowe tarcze hamulcowe Brembo o średnicy 300 mm zadebiutują w turystycznych modelach Harley Davidson. Tym samym technologia spotykana głównie w motocyklach sportowych zawita w świecie motocykli turystycznych umożliwiając ciągłe hamowanie nawet w bardzo wysokich temperaturach pracy tarcz.
źródło: Brembo
AUTOR: WNP.PL (AG)