Koncern Volkswagena jest trzecim największym producentem samochodów na świecie i z pierwszej trójki, to właśnie Niemcy mogą pochwalić się najszybszym wzrostem sprzedaży. Bardzo dobra sytuacja firmy pozwala na coraz mocniejszą ofensywę modelową. W 2013 roku wszystkie marki Volkswagena zaprezentują łącznie 60 nowych lub odświeżonych modeli. Ma to pomóc w osiągnięciu pozycji światowego lidera.
Od Skody i Volkswagena po Bentleya i Lamborghini, wszystkie marki koncernu radzą sobie świetnie i starają się rozszerzać i odnawiać swoje oferty modelowe. Dzięki tworzeniu wspólnych modeli i modułowej platformie MQB, Volkswagen może niższym kosztem tworzyć nowe samochody. W ten sposób niemiecki koncern chce zapewnić, aby w jego ofercie każdy znalazł auto dla siebie. Równie ważne jest to, aby odpowiednio często liftingować i wymieniać modele na nowe.
W Europie sprzedaż samochodów zbliża się do najniższego poziomu od 20 lat, jednak teraz to właśnie koncern Volkswagena jest zdecydowanym liderem na starym kontynencie. Niemiecka firma ma nadzieje, że uda się obronną ręką wyjść z 2013 roku dzięki nowym generacjom takich bestsellerów jak VW Golf i Skoda Octavia. W ujęciu światowym Volkswagen chce wyprzedzić General Motors i Toyotę do 2018 roku. Mimo powolnego doganiania konkurencji może to jednak być trudne. Największe nadzieje Niemcy wiążą z szybko rozwijającym się Chińskim rynkiem.
Jeszcze ważniejsze od samochodów popularnych są droższe marki koncernu. To właśnie luksusowe modele zapewniają ponad połowę zysku firmy. Nic zatem dziwnego, że Porsche kończy prace nad mniejszym SUV-em o nazwie Macan, który trafi do sprzedaży na początku 2014 roku. Do salonów trafi też luksusowy SUV Bentleya, który po pewnych komplikacjach jest już na zaawansowanym etapie projektowania.
sj, moto.wp.pl
(WP.PL)