2014 rok był czwartym z kolei dla Grupy BMW, w którym zanotowano rekordową sprzedaż. Łącznie klienci nabyli 2 117 965 samochodów marek BMW, Mini i Rolls-Royce.
Liczba ta oznacza poprawę popytu o 7,9 proc. Przedstawiciele Grupy optymistycznie patrzą w przyszłość. W utrzymaniu trendu pomóc ma 15 nowych modeli, których premierę zapowiadają na ten rok. Szczególne nadzieje wiązane są z MINI – tym bardziej, że niebawem zadebiutuje odmiana Clubman.
W 2014 r. klienci zakupili 1 811 719 aut marki BMW (wzrost o 9,5 proc.), z czego 177 954 przypadło na grudzień (wzrost o 14,2 proc.). Seria 2 Coupe sprzedała się w ilości 27 933 sztuk, seria 2 Active – 13 091, seria 3 – 476 792, seria 4 – 119 580, seria 5 – 373 053, X4 – 21 688, X5 – 147 381, i3 – 16 052 natomiast i8 – 1 741 egzemplarzy.
Sprzedaż Mini nieznacznie spadła (o 0,9 proc.) do poziomu 301 183 pojazdów. Poprawiły się za to wyniki Rolls-Royce`a. Na zakup tego luksusowego auta zdecydowało się 4 063 klientów (wzrost o 11,9 proc.), co jest najlepszym wynikiem w 111-letniej historii tej marki. Rekord pobiło także BMW Motorrad – motocykle z Bawarii nabyło 123 495 osób (wzrost o 7,2 proc.).
Grupie udało się zanotować dobre wyniki w Europie (913 803 sztuki, wzrost o 6,4 proc.). Nie zawiedli także nabywcy azjatyccy (656 395, wzrost o 13,8 proc.), z Bliskiego Wschodu (30 148, wzrost o 22,6 proc.) oraz z obu Ameryk (łącznie 481 056 pojazdów, wzrost o 3,9 proc.).
Źródło: BMW
ll/moto.wp.pl