GreenWay Polska rozpoczyna współpracę z grupą Renault Polska

To już trzecia znana marka, obok Nissana i BMW, która nawiązała współpracę z GreenWay Polska na rzecz rozwoju elektromobilności w Polsce.

– Projekt wpisuje się w realizowaną przez nas strategię rozwoju elektromobilności w Polsce – mówi Rafał Czyżewski, prezes GreenWay Polska. – Oprócz tego, że chcemy promować samochody elektryczne jako realną alternatywę dla spalinowych i umożliwić przemieszczanie się nimi nawet na długie dystanse, przyświeca nam też cel ograniczenia emisji zanieczyszczeń powietrza oraz dążenie do obniżenia poziomu hałasu, przede wszystkim w miastach. Stawiamy na współpracę z producentami samochodów, które pomagają chronić środowisko i wpływają na poprawę warunków życia Polaków, a jednocześnie wspomagają rozwój innowacyjnych technologii – dodaje Rafał Czyżewski.

Nowi właściciele elektryków marki Renault otrzymają kartę GreenWay z pakietem bezpłatnego ładowania ważnym przez 3 lata.

Kierowcy kupujący samochody elektryczne w autoryzowanych salonach Renault otrzymają od dealera kartę GreenWay wraz z pakietem bezpłatnego ładowania. Ponadto otrzymają wsparcie zarówno w zakresie użytkowania samochodów, jak i efektywnego ich ładowania w sieci GreenWay. Dodatkowo, kierowcy dowiedzą się także, jak korzystać z ładowania nie tylko w Polsce, ale też w innych krajach Europy.

– Karty dostępowe GreenWay będą dystrybuowane przez sieć autoryzowanych partnerów Renault do nabywców elektrycznych modeli Renault (Renault Zoe, Renault Kangoo Z.E.). Karty będą przedpłacone kwotą 3 tys. złotych, co oznacza, że kierowca korzystający z naszej sieci przejedzie bezpłatnie około 15 tys. kilometrów – informuje Edyta Szczęśniak, manager PR i marketingu GreenWay Polska. – Oferta jest finansowana wspólnie przez Renault i GreenWay.

Elektryczne Renault na polskie drogi

Rozwój elektromobilności leży na sercu obu firmom. Obecna oferta może być wstępem do rozszerzenia współpracy w przyszłości.

– Elektryczne Renault jest bardzo popularne na zachodzie Europy, ale w Polsce jeździ ich stosunkowo mało – mówi Andrzej Gemra, zastępca dyrektora Renault East ds. Efektywności i Rozwoju Nowych Projektów. – Chcemy spopularyzować te bardzo ekonomiczne modele samochodów elektrycznych także na polskim rynku. Współpraca z GreenWay może znacząco się do tego przyczynić. Zdajemy sobie sprawę z tego, że osoby posiadające samochód elektryczny lub planujące jego zakup w naszym kraju częściej muszą pokonać więcej barier, niż kierowcy na Zachodzie.

– Dążymy to tego, aby podróż autem elektrycznym była dla kierowców dobrym doświadczeniem, bez względu na to, czy poruszają się po mieście, czy wyjeżdżają w daleką drogę – mówi Rafał Czyżewski, prezes Greenway Infrastructure Poland.

200 stacji ładowania elektryków do 2020 roku

GreenWay Polska zamierza zainstalować w Polsce blisko 200 punktów ładowania pojazdów elektrycznych w ciągu najbliższych dwóch lat dzięki realizacji unijnych projektów. Obecnie funkcjonuje ich już blisko 60. Są zlokalizowane w największych miastach oraz wzdłuż głównych tras. Do końca 2018 r. powstanie ich jeszcze kilkadziesiąt.

O GreenWay Polska:

Spółka GreenWay Polska do 2020 roku planuje instalacje 200 stacji ładowania samochodów elektrycznych, w tym 10 ultraszybkich i 135 szybkich. W miejscach o zwiększonym zapotrzebowaniu na usługi ładowania zostaną zainstalowane magazyny energii, które skrócą czas oczekiwania na ładowanie, a także zmniejszą obciążenie sieci energetycznej w godzinach szczytu. Spółka planuje także rozwój sieci wraz z zainteresowanymi partnerami. Oprócz usług ładowania, firma świadczyć będzie usługę zarządzania infrastrukturą ładowania na zlecenie innych podmiotów.

Zapewniając rozwój infrastruktury, potrzebnej kierowcom samochodów elektrycznych, jesteśmy bliżej celu, jakim jest milion elektrycznych aut na polskich drogach do roku 2025.

Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej, w ramach instrumentu Łącząc Europę.

Źródło: www.infowire.pl