To pomoże zaspokoić popyt na ten przebojowy model Opla w Europie, a ponadto będzie wsparciem dla borykających się z kryzysem zakładów w Hiszpanii.
Miejskie pseudoterenowe auto Mocca to jeden z najpopularniejszych dziś modeli Opla, europejskiej spółki amerykańskiego koncernu General Motors. W salonach sprzedaży model Mocca pojawił się w czerwcu zeszłego roku i od tego czasu Opel zebrał 110 tys. zamówień na ten samochód produkowany w koreańskich zakładach GM. W drugiej połowie przyszłego roku zacznie on zjeżdżać także z linii montażowych fabryki Opla w hiszpańskim mieście Saragossa.
W przygotowanie montażu Opel zainwestuje 80 mln euro. Początkowo Mocca będzie montowana w Hiszpanii z części importowanych z Korei, ale później wiele z nich zastąpią części wytwarzane w Hiszpanii.
„Będziemy mogli produkować auto Mocca w znacznych ilościach i szybciej dostarczać klientom” – zapowiedział dyrektor wykonawczy Opla Karl-Thomas Neumann.
Produkcja przebojowego modelu Mocca pozwoli też wykorzystać moce produkcyjne hiszpańskiej fabryki i uniknąć zwolnień wśród 5,8 tys. hiszpańskich pracowników Opla. Obecnie fabryka w Saragossie produkuje małego Opla Corsa i minivana Opel Meriva. Jednak w czasie kryzysu popyt na te auta maleje i zakład w Hiszpanii pracuje tylko na pół gwizdka.
Tekst pochodzi z serwisu Wyborcza.biz, qub, Reuters