W pierwszych sześciu miesiącach 2013 roku Chevrolet sprzedał na całym świecie rekordową liczbę 2,5 mln pojazdów, co oznacza wzrost o 1,4% w stosunku do analogicznego okresu w roku 2012 i jedenasty z kolei rekordowy kwartał dla marki.
Takie wyniki to m.in. zasługa popularności nowych produktów, takich jak subkompaktowy model Onix w Brazylii, sedan Impala w USA oraz średniej wielkości pickup Colorado w Azji Południowo-Wschodniej.
W pierwszej połowie roku 2013 firma General Motors Co. sprzedała ponad 4,85 mln pojazdów, notując wzrost o blisko 4% w porównaniu z analogicznym okresem w roku 2012.
– Jesteśmy obecnie świadkami najbardziej agresywnej strategii wprowadzania na rynek nowych modeli samochodów w historii Chevroleta, mówi Alan Batey, wiceprezes firmy. – Dalszy wzrost sprzedaży na całym świecie to wynik działań mających na celu wyraźne zwiększanie obecności Chevroleta na wschodzących rynkach, jak również umocnienie relacji z klientami poprzez oferowanie im właściwych produktów i technologii, a także programów obsługi na najwyższym światowym poziomie.
W USA nowych klientów przyciąga do salonów Chevroleta atrakcyjna gama mniejszych samochodów. Łączna sprzedaż modeli Sonic, Spark, Cruze i Volt wzrosła w pierwszej połowie roku o blisko 25%. Sprzedaż półciężarówek wzrosła w omawianym okresie o 23%, a dealerzy dostarczają nabywcom model Silverado nowej generacji w bardzo szybkim tempie.
Sprzedaż aut Chevroleta w Chinach wzrosła o 6,1% do ponad 322 tys.szt., co było w głównej mierze zasługą modeli Sail, Cruze, Malibu i Captiva.
Pięć głównych rynków zbytu samochodów Chevroleta w pierwszych sześciu miesiącach 2013 roku to: USA (1,02 mln samochodów, +5,6%), Chiny (322 tys., +6,1%), Brazylia (305 tys. ; +5,1%), Meksyk (91 tys.;+15,7%) oraz Rosja (80,2 tys.; +16,1%).
Sprzedaż koncernu GM w pierwszej połowie roku wzrosła w Ameryce Północnej o blisko 8% oraz o blisko 7% w ramach International Operations. Koncern GM osiągnął nowy rekord sprzedaży w Chinach, notując wzrost o 10,6% do 1 567 392 szt.
Podsumowanie globalnej sprzedaży General Motors: Ameryka Północna: 1 641 717 aut (+7,7% r/r, udział w rynku 17,2%); Europa: 797 333 (-6,5%, udział 8,4%); Ameryka Południowa: 496 719 (-1%, udział 17,2%); International Operations: 1 917 079 (+7%, udział 9,4%). Łącznie na świecie w pierwszym półroczu sprzedano 4 852 848 sztuk samochodów GM co daje wzrost o 3,9% r/r, z udziałem w globalnym rynku na poziomie 11,5%.
źródło: GM/wnp.pl (AG)