W pierwszym kwartale tego roku amerykański koncern GM sprzedał na świecie 2,36 mln samochodów, prawie o 100 tys. więcej niż niemiecki VW.
Przez pierwsze trzy miesiące GM sprzedał o 3,6 proc. aut więcej niż przed rokiem, podczas gdy sprzedaż samochodów grupy VW wzrosła o 5 proc., licząc rok do roku.
Do sukcesów GM przyczyniło się głównie powodzenie aut koncernu na rynkach Ameryki Północnej i Chin. W Ameryce Północnej sprzedaż aut GM w pierwszym kwartale 2013 r. wzrosła o 8,2 proc., licząc rok do roku, a w Chinach zwiększyła się o 7 proc. Obecnie aż 75 proc. swoich aut GM sprzedaje na rynkach Ameryki Północnej i Chin.
Gorsze wyniki koncern ma w pogrążonej w kryzysie Europie. W pierwszym kwartale 2013 r. na naszym kontynencie GM sprzedał o 6,4 proc. aut mniej niż przed rokiem. Spadek koncern zanotował także w Ameryce Południowej, gdzie przez pierwsze trzy miesiące tego roku sprzedał o 5,3 proc. samochodów mniej niż w pierwszym kwartale 2012 r.
Tekst pochodzi z serwisu Wyborcza.bi, qub, AP, Reuters