Future Mobility – to kolejne hasło-klucz, które zdobywa popularność wśród producentów samochodów. Podczas kwietniowej wystawy samochodowej w Seulu swoją wizję przyszłości zaprezentuje Hyundai.
Na swoim rodzimym rynku koreański koncern zamierza pochwalić się najnowszymi osiągnięciami technologicznymi, które już niebawem mają ułatwiać codzienne życie kierowcom, zacierając granicę pomiędzy jazdą samochodem, sprawami domowymi oraz zawodowymi. A wszystko to w ramach nowej platformy ccPS (Connected Car Service Platform), która wykorzystuje najnowsze rozwiązania tzw. Internetu Rzeczy.
Przyszłością, i to niekoniecznie bardzo odległą w czasie, będzie usługa „Car to Home”. Pozwoli ona, z jednej strony, z domu włączyć np. ogrzewanie w aucie bądź zamknąć drzwi, ale również z samochodu będziemy mogli zarządzać niektórymi funkcjami w naszym domu.
Hyundai pracuje też z wieloma producentami nowoczesnych technologii nad tym, aby nowe rozwiązania były kompatybilne z technologiami innych producentów.
Podczas wystawy w Seulu koreański koncern zaprezentuje dokładną strategię, którą firma będzie podążać w najbliższej przyszłości. Będzie ona się opierać o cztery główne filary.
Pierwszym z nich będzie „proaktywna opieka” nad kierowcą i jego samochodem. Na bieżąco monitorowane będą najważniejsze układy w aucie, co pozwoli w porę zdiagnozować ewentualne usterki i odpowiednio wcześniej zareagować. „Inteligentne ułatwienia” mają zapewnić, że kierowca będzie cały czas w posiadaniu najnowszych wersji systemów dostępnych w aucie. Nowe technologie mają zapewnić „efektywność kosztową”. Auto będzie proponować najbardziej optymalne drogi przejazdu z punktu widzenia zużycia paliwa czy też energii elektrycznej. I wreszcie „efektywna łączność”, która zapewni kierowcy bieżący dostęp do najświeższych informacji, pozwalających np. sprawdzić prognozę pogody czy umówić usługę mycia samochodu.
Źródło: autocentrum.pl