Ford planuje zmniejszyć liczbę miejsc pracy w Niemczech o ponad 5000 stanowisk oraz zmniejszyć zatrudnienie w Wielkiej Brytanii. Ford produkuje znaczną część swoich samochodów w Europie, gdzie zatrudnia 24 000 osób oraz pracowników tymczasowych w samych Niemczech. Firma zaoferowała dobrowolne wykupy dla pracowników w Niemczech i Wielkiej Brytanii, podał Ford w oświadczeniu.
Cięcia są częścią planu restrukturyzacji dla Europy ogłoszonego przez Forda w styczniu.
„Dzięki tym programom i innym inicjatywom Ford of Germany spodziewa się zmniejszyć zatrudnienie o ponad 5000 miejsc pracy, w tym pracowników tymczasowych” – podała w piątek firma.
Łączna liczba zwolnień w Wielkiej Brytanii nie została jeszcze określona, dodał Ford.
Ford powiedział również, że usprawni swoją linię poprzez „ulepszenie lub rezygnację z mniej rentownych linii pojazdów”.
Ford łącznie zatrudnia około 53 000 osób w całej Europie (z czego około 24 000 w Niemczech). Firma ma 18 000 pracowników w Kolonii, gdzie produkowany jest hatchback Fiesta subcompact. Kolejne 6000 zatrudnionych jest w fabryce w Saarlous, gdzie Ford produkuje kompaktowy hatchback Focus i kompaktowy minivan C-Max. Posiada również 200 pracowników w centrum inżynieryjnym w Aachen.
Oczekuje się, że Ford zakończy produkcję kompaktowego minivana C-Max w Saarlouis, ponieważ koncentruje się na rentownych SUV-ach i pojazdach użytkowych.
Ford zmaga się z ofertą starzejącego się modelu i rynkiem kontraktowym w Wielkiej Brytanii, największym w Europie, który czeka na dalsze wieści związane z Brexitem.
Ford Europe od lat traci pieniądze, a presja na restrukturyzację działalności wzrosła, ponieważ konkurencyjny General Motors zwiększył zyski sprzedając swoje europejskie marki Opel i Vauxhall francuskiej grupie PSA.
Plan naprawczy Forda ma na celu osiągnięcie 6-procentowej marży operacyjnej w Europie.