Będzie to czwartą firma w tej podstrefie LSSE. Finowie kupili działkę o powierzchni trzech hektarów. To nieruchomość niezabudowana, położona jest za fabryką Schneidera, tuż przy skrzyżowaniu dróg na Wilków i Leszczynę.
Na razie nowy inwestor nie zdradza swoich planów – czyli wielkości fabryki, nakładów inwestycyjnych ani ile osób zatrudni w swojej nowej fabryce w Polsce.
Z danych urzędu miejskiego wynika, w złotoryjskiej podstrefie LSSE zainwestowano w ciągu ostatnich czterech lat ponad 140 mln zł i utworzono ponad 400 miejsc pracy. Według ostrożnych szacunków, te nowe miejsca pracy dały ok. 10 mln złotych wynagrodzeń netto rocznie.
Warto również przypomnieć, że na terenie podstrefy zainwestowały Borgers, Schneider i Bisek, a wkrótce na działkach przemysłowych przyległych do podstrefy, należących dotąd do miasta, swoje zakłady wybudują firmy Thermofin i Euromill.
O inwestorze:
Valmet Automotive EV to firma z branży automotive, której główna fabryka znajduje się w fińskim mieście Uusikaupunki. W przeszłości zajmowała się m.in. produkcją szwedzkich samochodów marki Saab oraz kompletnych dachów do kabrioletów dla takich marek jak Porsche, Bentley, Mercedes czy Lamborghini.
Przedsiębiorstwo założone zostało w 1968 roku pod nazwą Saab-Valmet jako spółka typu joint-venture, należąca do grupy Saab-Scania i Valmet. W 1992 roku Saab wycofał się ze spółki, a w 1995 roku jej nazwę zmieniono na Valmet Automotive. Od 1999 roku należy do spółki Metso powstałej w wyniku połączenia przedsiębiorstw Valmet i Rauma. Pod koniec 2010 roku Valmet przejął upadłe zakłady Karmann, rozszerzając swoją działalność na Niemcy (fabryka w Osnabrück) i Polskę (fabryka w Żarach).
W ciągu całej historii funkcjonowania firmy, przedsiębiorstwo produkowało samochody na zamówienie dla przedsiębiorstw: Saab, PSA, General Motors oraz AwtoWAZ. Obecnie zajmuje się produkcją wybranych modeli Porsche. W ostatnich latach stawia na produkcję aut elektrycznych.
Źródło: www.investmap.pl