Faurecia zapowiedziała wzmożenie wysiłków zmierzających do zmniejszenia kosztów w Europie. Francuski dostawca już jesienią ub.r. sygnalizował redukcję zatrudnienia o ok. 3 tys. miejsc albo inaczej o 7,5% siły roboczej, do końca tego roku.
Dostawca planuje cięcie wydatków o ok. 100 mln euro, czyli ok. 6% kosztów stałych w Europie, szef firmy Yann Delabriere zapowiedział na zgromadzeniu wspólników w Paryżu, że plan ma być wdrożony na koniec pierwszej połowy 2013 roku, a obejmie restrukturyzację w Europie Zachodniej: w Niemczech, Hiszpanii, Portugalii i Francji.
Faurecia jest największym w Europie producentem wyposażenia wnętrz samochodu i jest w 57% własnością PSA Peugeot-Citroen.
Delabriere zapowiedział, że pierwsze efekty wdrożenia planu cięć kosztów będą widoczne jeszcze w drugiej połowie 2013 roku, choć w pełni będzie można je odczuć rok później.
Dostawca skoncentruje się bardziej na rozwoju działalności w Azji i zwiększeniu rentowności w Ameryce Północnej.
Sprzedaż Faurecii w I kwartale roku wzrosła o 1,7% do 4,37 mld euro, jednak firma oczekuje w ciągu roku w Europie spadku o 4 – 5%.
W Polsce Faurecia posiada zakłady w Grójcu, Gorzowie, Jelczu, Legnicy i Wałbrzychu.
źródło: Automotive News, AUTOR: WNP.PL (AG)