Elastyczny, cyfrowy proces produkcji
W montażu nowej Klasy C wykorzystywane są najnowocześniejsze technologie cyfrowej produkcji i przyszłościowe rozwiązania z zakresu Przemysłu 4.0. Pozwala to na optymalizację przepływu materiałów, dalszą poprawę wydajności i elastyczności, a także na doskonalenie ergonomii dla pracowników. Przykład – autonomiczne systemy transportowe dostarczają do linii montażowych załadowane wcześniej koszyki z częściami, a papierową dokumentację zastąpiono urządzeniami mobilnymi, takimi jak tablety, minikomputery PC czy palmtopy – zgodnie z koncepcją „fabryki bez papieru”.
Nowy Mercedes-Benz Klasy C: najważniejsze informacje
Nowa Klasa C ucieleśnia sportowy styl w połączeniu z emocjami i inteligencją. Jej stylizacja imponuje jeszcze bardziej niż dotychczas – dynamiczny design podkreślają wyraźniej zarysowane kontury przedniego i tylnego pasa, zmienione wzory obręczy kół oraz nowe odcienie lakierów. Ponadto Klasa C oferuje najnowsze rozwiązania z dziedziny aktywnego bezpieczeństwa – w postaci najnowocześniejszych systemów wspomagających kierowcę. Na życzenie model dostępny jest z całkowicie cyfrowym panelem wskaźników z trzema wersjami interfejsu: klasyczną, sportową oraz progresywną. Po raz pierwszy w tej serii modelowej dostępne są matrycowe reflektory diodowe MULTIBEAM LED ze światłami drogowymi ULTRA RAGE, zapewniające doskonałą widoczność w każdej sytuacji na drodze.
Fabryka Mercedes-Benz w Bremie: informacje
Zakłady Mercedes-Benz w Bremie to największy prywatny pracodawca w regionie – pracuje w nich ponad 12 500 osób. Obecnie wytwarza się tam 10 modeli Mercedes-Benz: Klasę C z nadwoziami Limuzyna, Kombi, Coupé i Kabriolet, Klasę E w wersjach Coupé i Kabriolet, SUV-y GLC i GLC Coupé, a także roadstery SLC oraz SL. W 2017 r. fabrykę opuściło ponad 420 tysięcy samochodów.
Jako centrum kompetencji w zakresie produkcji Klasy C, zakłady Mercedes-Benz w Bremie nadzorują światową produkcję tego wysokowolumenowego modelu w pozostałych lokalizacjach: w USA (Tuscaloosa), RPA (East London) oraz Chinach (Pekin). Bremeńska fabryka odpowiada także za nadzór nad wytwarzaniem modelu GLC.
Do końca dekady samochody „made in Bremen” mają obejmować całą gamę inteligentnych napędów – od klasycznych silników spalinowych przez hybrydy plug-in aż po ogniwa paliwowe i pojazdy elektryczne.