Polska oraz Słowacja. To ostatnie kraje, które koncern Jaguar Land Rover bierze pod uwagę jako lokalizację swojej nowej fabryki.
Wraz z naszymi południowymi sąsiadami awansowaliśmy do ostatniego etapu rozmów o budowie nowej, dużej fabryki aut marek Jaguar i Land Rover. W kuluarach mówi się, że inwestycja warta będzie ok. 7 miliardów złotych, a roczna produkcja samochodów ma wynieść nawet 350 tys. sztuk.
Dzisiaj rusza szósta tura rozmów z brytyjskim koncernem pod indyjskim zarządem (od 2008 roku wykupiony przez Tata Motors), w których bierze udział m.in. Janusz Piechociński. Minister gospodarki zapowiada, że nowa fabryka Jaguara Land Rovera byłaby największą inwestycją w przemyśle samochodowym w naszym kraju.
Kilka dni temu prężnie rozwijający się koncern podpisał umowę na produkcję części swoich modeli w austriackiej fabryce firmy Magna Steyr – według doniesień ma być tam produkowany nowy SUV marki Jaguar. Z kolei do polskiej lub słowackiej montowni przymierzany jest następca legendarnej terenówki – Land Rovera Defendera, który w tym roku zostanie wycofany z cenników, a w sprzedaży jest w tej chwili pożegnalna seria jego unikalnych wersji Heritage, Autobiography i Adventure.