Euro NCAP przeprowadza symulację sytuacji drogowych, w których dochodzi do nagłego uderzenia w dany samochód przez pojazd nadjeżdżający z tyłu. Chodzi tu o sprawdzenie zakres ochrony zdrowia pasażerów przed urazami typu Whiplash.
W wyniku tego typu wypadków dochodzi często u osoby podróżującej poszkodowanym autem do urazu kręgosłupa szyjnego (tzw. Wiplash). Są to urazy trudne do wyleczenia i często prowadzą do trwałych ubytków na zdrowiu. Mając na uwadze dużą liczbę osób poszkodowanych w tego typu wypadkach drogowych na terenie Europy, specjaliści z Euro NCAP już w roku 2008 zaczęli analizować ryzyko wystąpienia obrażeń typu Whiplash.
Od tego czasu w nowych modelach samochodów badaniom poddano ponad 185 foteli. Wspomniana organizacja zaleca konsumentom, aby sprawdzić wyniki testów Whiplash przy podejmowaniu decyzji zakupowej danego modelu.
Źródła Euro NCAP
IBRM Samar