Jeszcze kilka lat temu kto by pomyślał, że Jeep pod względem sprzedaży w Europie awansuje w rankingu poszczególnych marek wchodzących w skład grupy Fiat Chrysler Automobiles na pozycję wicelidera?
Wrażenie robią wzrosty, jakimi na Starym Kontynencie legitymuje się marka Jeep. Ten wchodzący w skład struktur FCA gracz znalazł w Europie chętnych na ponad dwa razy więcej swoich samochodów niż jeszcze w roku 2014 (+113% | 88 200 egzemplarzy).
Jeep awansował dzięki temu jako druga pod względem popularności marka Fiat Chrysler Automobiles na całym rynku europejskim – przed Lancią (61 700 sztuk | -14,6%) czy Alfą Romeo (56 800 sztuk | -4%).
Sukcesy w Polsce
Tak dobre wyniki Jeepa w Europie to również fenomen, który obserwuje się i na rynku w Polsce.
Marka Jeep – już piąty raz z rzędu – odnotowuje na naszym rynku wzrost sprzedaży. W minionym roku nad Wisłą zarejestrowano rekordowe 2 588 nowych Jeepów, co przekłada się na wzrost o dynamice aż 53,7%.
Polacy najchętniej wybierali model Jeep Renegade, którego sprzedano 1 071 sztuk. Renegade równocześnie ustanawia kolejny rekord – otóż w ciągu jednego roku kalendarzowego sprzedano pierwszy raz w historii ponad tysiąc sztuk jednego modelu Jeepa w Polsce.
Za Jeepem Renegade kolejne miejsca na „liście przebojów” AD 2015 zajmują w obrębie marki takie modele jak Grand Cherokee (807 sztuk), Cherokee (465 sztuk), Wrangler (165 sztuk) oraz Compass (80 sztuk).
AUTOR: RAFAŁ ŻAGLEWSKI
r