Po trzech kwartałach 2013 r. Audi może się pochwalić 10,1-procentową rentownością sprzedaży z działalności operacyjnej. Przychody ze sprzedaży w tym okresie wyniosły 36,97 mld euro a wynik operacyjny – 3,74 mld euro.
Od stycznia do września marka sprzedała łącznie 1 180 748 samochodów (wobec 1 097 507 sztuk w analogicznym okresie 2012 r.)., co oznacza wzrost o 7,6 proc. . W samym tylko trzecim kwartale roku obrotowego sprzedano 400 291 sztuk, wobec 364 291 przed rokiem. Pozytywnie przyczynił się do tego popyt na model A3 w Azji i Ameryce Północnej.
Zdaniem przedstawicieli firmy dalsza poprawa wyników ma mieć miejsce dzięki dużym nakładom inwestycyjnym na rzecz nowych produktów, technologii i zwiększenia mocy produkcyjnych. Od początku roku rozpoczął się największy w historii Audi program inwestycyjny, który przewiduje wydatki na ten cel do 2015 r. w wysokości ponad 3,5 mld euro rocznie.
Planowana sprzedaż w całym 2013 r. wynosi 1,5 mln samochodów, zaś przychody mają nieznacznie przekroczyć poziom z roku ubiegłego.
Źródło: Audi
ll/moto.wp.pl