"Dieselgate" nie dotyczy silników TDI VW typu EA 288

Volkswagen potwierdził, że sprawa nieodpowiedniego oprogramowania w silnikach Diesla nie dotyczy pojazdów z jednostkami napędowymi typu EA 288 spełniających normy Euro 5 oraz Euro 6, dostępnych na rynkach Unii Europejskiej. Silniki te nie mają oprogramowania działającego w sposób niedozwolony z punktu widzenia prawa.

Aktualnie oferowane, nowe samochody koncernu Volkswagena w Unii Europejskiej, wyposażone w jednostki napędowe Diesla Euro 6 spełniają normy prawne oraz standardy środowiskowe, czytamy w komunikacie Volkswagen AG. Koncern pracuje globalnie nad rozwiązaniem kwestii emisji spalin przez silniki Diesla i dąży do wprowadzenia jednolitego rozwiązania pod względem spełnienia obowiązujących norm.

Po szczegółowym sprawdzeniu, istnieje pewność co do faktu, że również pojazdy z silnikami EA 288 spełniającymi normę Euro 5, sprzedawane w krajach Unii Europejskiej, nie mają oprogramowania działającego w sposób niedozwolony z punktu widzenia prawa. Wcześniej takie zapewnienie wydano w odniesieniu do nowych samochodów koncernu Volkswagena wyposażonych w silniki Diesla spełniających normę Euro 6. Jedne i drugie jednostki spełniają więc normy prawne oraz standardy dotyczące środowiska.

Na stronie internetowej Volkswagena każdy użytkownik samochodu marki może, po podaniu numeru nadwozia pojazdu, uzyskać informację, czy sprawa dotyczy jego auta. Dla marek Audi, Seat i Skoda działają analogiczne strony internetowe.

VW zapewnia, że prowadzi intensywne prace nad rozwiązaniami technicznymi zawartymi w przyjętym planie postępowania. Od stycznia rozpocznie się akcja bezpłatnego usuwania usterek. Opracowywane są odpowiednie działania dla każdej serii aut i dla każdego rocznika, których dotyczy sprawa. Działania te są najpierw przedkładane odpowiednim urzędom, następnie VW poinformuje o nich właścicieli samochodów.

źródło: VW AG

AUTOR:  WNP.PL (AG)