Na koniec bieżącego roku Dacia przygotowała całkiem sporą porcję nowości. W Sandero znajdziemy silnik z rodziny BR10. Do pozostałych modeli trafiła między innymi dwusprzęgłowa automatyczna skrzynia biegów EDC. Czy to wystarczy aby zawalczyć o nowych klientów?
Nowy pod maską Sandero silnik to trzycylindrowa jednostek z typoszeregu BR10. Litrowy motor produkuje moc na poziomie 75 koni mechanicznych, co przy niskiej masie własnej (około 950 kg) gwarantuje przyzwoite osiągi i umiarkowany apetyty na paliwo.
Automatyczna skrzynia biegów EDC to wynik przeszczepu z gamy Renault do rumuńskiej marki. Przekładnia znalazła zastosowanie praktycznie w całej palecie modelowej, za wyjątkiem podstawowego Sandero. Sprawny automat pracuje zarówno w układzie napędowym Dustera, Logana, ale także i w uterenowionym Sandero Stepway.
A jak to wszystko działa dowiecie się już wkrótce, kiedy tylko zakończymy jazdy testowe najnowszymi modelami Dacii.
Źródło: motoryzacja.interia.pl