Czy Ford ma najlepszy silnik na świecie?

Czasy, w których pojemność silnika oznaczała jego moc i niezawodność odeszły do lamusa. Potwierdza to kolejna – 11 już nagroda dla litrowego silnika EcoBoost, który w kategorii do 150 KM zwyciężył w Międzynarodowym Konkursie na Silnik i Układ Napędowy Roku (IEPOTY).

Wybrany przez 70 jurorów z 31 krajów silnik montowany jest aż w jednej czwartej Fordów sprzedanych w 2018 roku. Możemy znaleźć go pod maską różnych modeli, od Fiesty, przez Focusa, aż po użytkowe modele Transit Custom i Tourneo Custom. Jednostka ta, która zadebiutowała w 2012 roku jest stale unowocześniana. Zapewnia nie tylko doskonałe parametry, niewielkie zużycie paliwa, ale jest przede wszystkim bardzo trwała. Potwierdzają to wyniki sprzedaży – 410 tysięcy modeli Forda sprzedanych w 2018 roku było wyposażonych z tę właśnie jednostkę, a wiele z nich pracuje jako samochody firmowe.

Litrowy cud techniki

Litrowy silnik EcoBoost nadal wyznacza nowe standardy dla kompaktowych silników benzynowych, nawet siedem lat i 11 nagród po swoim pierwszym zwycięstwie w Międzynarodowym Konkursie na Silnik i Układu Napędowy Roku – powiedział Carsten Weber, menedżer w dziale badań i zaawansowanej inżynierii układu napędowego, Ford of Europe.

Liczne nagrody i zaufanie klientów utrzymujące się od momentu rynkowego debiutu oznaczają, że jednostka ta jest nieustannie ulepszana i rozwijana. Najważniejszym z tych usprawnień jest pierwszy w branży system wyłączania jednego z cylindrów, zastosowany w silniku trzycylindrowym. Rozwiązanie to zapewnia możliwość korzystania z pełnej mocy, kiedy potrzebujemy i generowanie oszczędności, kiedy jedziemy spokojnie. 140 konny silnik ma poza tym turbodoładowanie, wysokociśnieniowy bezpośredni wtrysk paliwa i niezależne sterowanie zmiennymi fazami obu wałków rozrządu. Wiemy już, że jednostka ta będzie podstawą zelektryfikowanych układów napędowych, które już niebawem pojawią się w gamie samochodów Ford. Będzie również napędzał pierwszego w swojej klasie hybrydowego vana Transita Customa Plug-In Hybrid oraz osobowego Tourneo Customa-Plug-In Hybrid.

Litrowy silnik EcoBoost dostępny jest w wersji 85 KM, 100 KM, 125 KM i 140 KM, co pozwala wybrać odpowiadający nam wariant w zależności od tego, w jakich warunkach eksploatowane są nasze samochody. Ciągły rozwój i zadowolenie klientów każą przypuszczać, że nie Ford nie poprzestanie na 11 nagrodach, a w firmach będzie jeździło coraz więcej Fordów wyposażonych w te ekologiczne (Eco) i dynamiczne (Boost) silniki.

Źródło: www.mototarget.pl