Renault atakuje segment premium

Renault postanowiło iść w ślady Citroena i jako kolejny francuski producent będzie atakować rynek aut premium. Na początek do walki ruszą dwa modele sygnowane nazwą specjalnej linii – Initiale Paris.
Modele mają odznaczać się bardziej luksusowym i lifestylowym charakterem. Poza tym potencjalni właściciele mogą liczyć na lepszą jakość materiałów wykończeniowych, bogatsze wyposażenie i oczywiście wyższą cenę. Początkowo ekskluzywną kurację przejdzie wyłącznie Renault Clio i Espace. Jeżeli zabieg się uda, a modele spotkają się z zainteresowaniem klientów i odniosą sukces, marka zapowiada dynamiczne rozszerzanie oferty.

Pomysł francuskiej ekspansji w segmencie premium jest jak najbardziej poważny i przemyślany. Świadczą o tym m.in. szeroko zakrojone plany. Już dzisiaj przedstawiciele Renault wspominają o flagowym modelu Initiale Paris, który ma powstać na bazie Mercedesa klasy E. Poza tym zapewniają, że w razie sukcesu przedsięwzięcia, specjalna linia aut zmieni się w samodzielnie funkcjonującą markę.

Na luksusowe produkty francuskiej firmy klienci raczej nie będą musieli długo czekać. Szef projektantów Renault – Laurens van den Acker powiedział w jednym z ostatnich wywiadów, że projekty stylistyczne bardziej prestiżowego Clio i Espace są prawie gotowe.

kb / Onet