Opel Corsa to niekwestionowany bestseller, którego sprzedaż w ciągu ostatnich 32 lat w Europie osiągnęła poziom niemal 12 mln egz. Model, którego sprzedaż po dziewięciu miesiącach br. wyniosła 3,3 tys. szt., jest liderem polskiego rynku nowych samochodów osobowych rejestrowanych przez klientów indywidualnych.
Piąta generacja modelu Corsa w polskich salonach ma pojawić się na początku przyszłego roku. Ceny podstawowej, trzydrzwiowej wersji – model Essentia z silnikiem benzynowym 1.2 l /70 KM – rozpoczynają się od 40 800 zł. Standardowe wyposażenie to m.in. system stabilizacji toru jazdy ESC, 6 poduszek powietrznych, centralny zamek ze zdalnym sterowaniem, szyby elektryczne z przodu, system wspomagania ruszania na wzniesieniach oraz ułatwiający manewrowanie kierownicą przy niskich prędkościach tryb City.
Do wyboru będzie gama nowych silników benzynowych i wysokoprężnych. Do oferty został wprowadzony aluminiowy, trzycylindrowy benzynowy silnik 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo, dostępny w dwóch wariantach – o mocy 90 lub 115 KM. Gama silników benzynowych obejmuje także 4‑cylindrowe jednostki 1.2 i 1.4. Nowością jest turbodoładowany silnik 1.4 o mocy 100 KM, osiągający 200 Nm momentu obrotowego w przedziale 1 850 – 3 500 obr./min. Jest to najwyższa wartość momentu w obecnie dostępnej gamie zespołów napędowych Corsy. Silniki wysokoprężne montowane w Corsie to zmodyfikowane, udoskonalone jednostki 1.3 CDTI /75 KM i 95 KM. Najoszczędniejsza wersja Corsy – z dieslem o mocy 95 KM, 5-biegową przekładnią manualną i systemem odzyskiwania energii hamowania – pozwala na redukcję emisji CO2 do 85 g/km oraz zużycia paliwa do 3,2 l/100 km w cyklu mieszanym. Wszystkie jednostki spełniają normy Euro 6.
Nową Corsę będzie można opcjonalnie wyposażyć w innowacyjne systemy zwiększające komfort i bezpieczeństwo:
– asystenta parkowania, który rozpoznaje wolne miejsce na parkingu i automatycznie parkuje samochód,
– system ostrzegania o obecności innego pojazdu w martwym polu, którego ultradźwiękowe czujniki informują kierowcę o zagrożeniu kolizją również podczas zmiany pasa ruchu,
– przednią kamerę Opel Eye drugiej generacji z funkcją rozpoznawania znaków drogowych, systemem ostrzegania przed niezamierzonym zjazdem z pasa ruchu, automatycznymi światłami drogowymi, układem monitorowania odległości od poprzedzającego pojazdu i systemem ostrzegającym o zagrożeniu kolizją czołową.
źródło: Opel
Corsa wjeżdża na polski rynek
Piąta generacja modelu Corsa w polskich salonach ma pojawić się na początku przyszłego roku. Ceny podstawowej, trzydrzwiowej wersji – model Essentia z silnikiem benzynowym 1.2 l /70 KM – rozpoczynają się od 40 800 zł. Standardowe wyposażenie to m.in. system stabilizacji toru jazdy ESC, 6 poduszek powietrznych, centralny zamek ze zdalnym sterowaniem, szyby elektryczne z przodu, system wspomagania ruszania na wzniesieniach oraz ułatwiający manewrowanie kierownicą przy niskich prędkościach tryb City.
Do wyboru będzie gama nowych silników benzynowych i wysokoprężnych. Do oferty został wprowadzony aluminiowy, trzycylindrowy benzynowy silnik 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo, dostępny w dwóch wariantach – o mocy 90 lub 115 KM. Gama silników benzynowych obejmuje także 4‑cylindrowe jednostki 1.2 i 1.4. Nowością jest turbodoładowany silnik 1.4 o mocy 100 KM, osiągający 200 Nm momentu obrotowego w przedziale 1 850 – 3 500 obr./min. Jest to najwyższa wartość momentu w obecnie dostępnej gamie zespołów napędowych Corsy. Silniki wysokoprężne montowane w Corsie to zmodyfikowane, udoskonalone jednostki 1.3 CDTI /75 KM i 95 KM. Najoszczędniejsza wersja Corsy – z dieslem o mocy 95 KM, 5-biegową przekładnią manualną i systemem odzyskiwania energii hamowania – pozwala na redukcję emisji CO2 do 85 g/km oraz zużycia paliwa do 3,2 l/100 km w cyklu mieszanym. Wszystkie jednostki spełniają normy Euro 6.
Nową Corsę będzie można opcjonalnie wyposażyć w innowacyjne systemy zwiększające komfort i bezpieczeństwo:
– asystenta parkowania, który rozpoznaje wolne miejsce na parkingu i automatycznie parkuje samochód,
– system ostrzegania o obecności innego pojazdu w martwym polu, którego ultradźwiękowe czujniki informują kierowcę o zagrożeniu kolizją również podczas zmiany pasa ruchu,
– przednią kamerę Opel Eye drugiej generacji z funkcją rozpoznawania znaków drogowych, systemem ostrzegania przed niezamierzonym zjazdem z pasa ruchu, automatycznymi światłami drogowymi, układem monitorowania odległości od poprzedzającego pojazdu i systemem ostrzegającym o zagrożeniu kolizją czołową.
źródło: Opel