Po ośmiu miesiącach 2013 r. utrzymuje się wzrost liczby pierwszych rejestracji sprowadzonych do Polski używanych autobusów (+12,1%). Krajowi przewoźnicy zarejestrowali łącznie prawie 2,3 tys. takich pojazdów.
W okresie styczeń-sierpień 2013 utrzymywał się wzrost liczby pierwszych rejestracji sprowadzonych, używanych autobusów. Przewoźnicy sprowadzili łącznie 2 288 takich pojazdów, czyli o 247 więcej niż przed rokiem (+12,1%), czytamy w raporcie Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) i firmy JMK, sporządzonym na podstawie danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów.
Rynek używanych autobusów przywiezionych spoza Polski niezmiennie zdominowany jest przez segmenty międzymiastowy i turystyczny czyli inaczej niż na rynku autobusów nowych. Segmenty to notują znaczne wzrosty rejestracji (o ponad 12%). Podobnie jest z minibusami (+23%). Autobusy miejskie zarówno na rynku pierwotnym, jak i wtórnym (-33,2%) znalazły się w dołku w stosunku do ostatnich lat, gdy notowano w tym segmencie obfite zakupy. PZPM wnioskuje, że teraz przedsiębiorstwa komunikacji miejskiej czekają na kolejną transzę unijnego dofinansowania i dokonują tylko niezbędnych wzmocnień swoje nowego taboru.
W ciągu ośmiu miesięcy roku zarejestrowano: 724 autobusów międzymiastowych (+80 szt.; +12,4%); 682 autokary (+77; +12,7%); 566 MINI (+106; +23%); 209 autobusów miejskich (-104; -33,2%) oraz 7 gimbusów (+4; +133,3%).
Po ośmiu miesiącach roku na szczycie listy najpopularniejszych marek wśród sprowadzonych, używanych modeli rejestrowanych w Polsce utrzymuje się Mercedes-Benz (649 szt.; 28% udział w rynku). Kolejne miejsce z rezultatem 388 szt. utrzymuje Renault, a potem Setra (połączona w koncernie Daimler Buses z marką Mercedes-Benz) z wynikiem 289 egz. . Liderów próbują dogonić trzy marki: MAN, VDL i Iveco.
źródło: PZPM, JMK
AUTOR: WNP.PL (AG)