Continental przeprowadza wewnętrzny audyt i chce podzielić firmę

Zarząd firmy Continental rozważa wydzielenie z firmy działu motoryzacyjnego i oddanie mu pełnej niezależności. Decyzja zapadnie w IV kwartale 2024 r. Firma zleciła szczegółowy audyt odnośnie podziału przedsiębiorstwa na dwa niezależne podmioty.

Ze względu na coraz większą dynamikę rynku motoryzacyjnego, zarząd koncernu Continental, po dokonaniu przeglądu strategicznego, podjął decyzję o przeprowadzeniu dalszej szczegółowej oceny wydzielenia sektora motoryzacyjnego. Celem posiadania dwóch niezależnych spółek jest pełne wykorzystanie wartości i potencjału wzrostu firmy Continental. Po przeprowadzeniu szczegółowej oceny zarząd podejmie decyzję w sprawie podziału w czwartym kwartale 2024 roku.

„Nasza strategia ma na celu zwiększenie tworzenia wartości. Wiąże się to z systematyczną analizą tego, w jaki sposób możemy najlepiej pozycjonować sektory naszej grupy, aby osiągnąć sukces. Rynki i klienci, zwłaszcza w branży motoryzacyjnej, ewoluowały w ostatnich miesiącach niezwykle dynamicznie. Patrząc w przyszłość, gwałtowne wahania regionalne na rynkach, a także transformacja technologiczna oparta na oprogramowaniu będą wymagały jeszcze większej elastyczności i swobody przedsiębiorczości. W tym kontekście dążymy do podziału Continental na dwie niezależne firmy” – powiedział dyrektor generalny Continental Nikolai Setzer.

Jeżeli decyzja zarządu będzie oznaczać podział – to rozpocznie się on na początku, a zakończy na koniec 2025 rok.  Przygotowania do podziału już trwają. W ramach tej struktury dochodowe sektory opon i grupy ContiTech pozostaną pod kontrolą Continental.

„Wyodrębnienie oddzielnego działu motoryzacji ma potencjał do stworzenia konkurencyjnych możliwości, zwiększenia elastyczności i przejrzystości. Jako silny, niezależny podmiot, Automotive będzie w stanie w pełni wykorzystać swój potencjał do tworzenia wartości. Ponadto inwestorzy mogliby inwestować w firmę skoncentrowaną w szczególności na elektronice samochodowej” – powiedział prof. Wolfgang Reitzle, przewodniczący rady nadzorczej Continental.

We wrześniu 2021 roku firma Continental przeprowadziła podobną operację. Wydzielona została wtedy Vitesco Technologies. Podobnie jak wtedy akcjonariusze Continental otrzymaliby udziały w nowym niezależnie notowanym podmiocie z branży motoryzacyjnej proporcjonalnie do ich udziałów w Continental. 

Źródło: evertiq.pl