BMW i to pierwszy producent samochodów na świecie, który w ramach projektu pilotażowego umożliwia swoim klientom interaktywne poznawanie swoich produktów w technologii rozszerzonej rzeczywistości 3D.
Za pomocą Tango, przeznaczonej na smartfony technologii rozszerzonej rzeczywistości autorstwa Google, klienci mogą oglądać swoje idealne BMW i3 lub i8 w postaci interaktywnej wizualizacji w oryginalnych rozmiarach.
„Nasze samochody to emocjonalne produkty, i aby przekazać te emocje, trzeba pozwolić ich doznać”, mówi Andrea Castronovo, Vice President, Sales Strategy and Future Retail w BMW Group. „Gdy żądany produkt nie jest akurat dostępny na miejscu, wizualizacja jest najlepszym sposobem na zapoznanie się z nim”, dodaje.
Projekt pilotażowy wystartuje najpierw w dwucyfrowej liczbie punktów sprzedaży. Wybrani specjaliści ds. produktu (tzw. Product Genius) wyposażeni są w obsługujące aplikację Tango urządzenie mobilne umożliwiające wizualizację oraz poznawanie produktów BMW i. Funkcja rozszerzonej rzeczywistości generuje obraz 3D, który można poznawać interaktywnie: klient może na przykład otwierać drzwi lub bagażnik, może nawet „wsiąść” do auta, aby obejrzeć jego wnętrze. Eric Johnsen, Head of Business Development for Augmented Reality w firmie Google, mówi: „Cechą szczególną Tango jest to, że rozumie ono kontekst przestrzeni, w której się znajduje. Oznacza to na przykład, że koła samochodu rzeczywiście znajdują się na ziemi. Daje to znacznie bardziej realistyczne wrażenie.”
Jakość generowanego obrazu jest przy tym zdumiewająco bliska rzeczywistości: „Podczas naszych pierwszych testów obserwowaliśmy osoby, które schylały się, aby „wsiąść” do auta, tak jak gdyby faktycznie istniała rama drzwi, o którą można by było uderzyć się w głowę”, opowiada Andrea Castronovo. „To pokazuje, że ta technologia faktycznie jest dla klienta wartością dodaną”, twierdzi.
BMW i to pierwsza marka samochodowa, która stosuje Tango do tego rodzaju interaktywnych demonstracji dla klientów. „BMW i jest prekursorem innowacji w ramach BMW Group, dlatego doskonale nadaje się do testowania tego nowego narzędzia sprzedaży w ramach projektu pilotażowego”, wyjaśnia Stefan Biermann, BMW Group Head of Innovations Sales, BMW i. Aplikacja BMW i Visualiser to najnowsza innowacja w ramach programu BMW Group Future Retail. Program rozpoczęty przed około trzema laty w istotnej mierze zmienił możliwości poznawania produktu przez klientów przy sprzedaży samochodów. Wiele istotnych elementów z zakresu Future Retail, takich jak Product Genius czy Virtual Product Presenter, wyznaczyło nowe standardy w branży.
Aplikacja BMW i Visualiser została opracowana i stworzona przez firmę Accenture. Zawiera cyfrowy obraz pojazdów BMW i wykorzystuje technologię Tango. BMW i Visualiser umożliwia klientom poznawanie samochodu w nowy, interaktywny sposób. Aplikacja umożliwia na przykład otwieranie drzwi lub włączanie świateł. Aby zapewnić intuicyjne i jednocześnie proste korzystanie, aplikacja celowo nie została pomyślana jako pełen konfigurator pojazdu, lecz jako narzędzie do wizualizacji umożliwiające np. zmianę kolorów karoserii i wnętrza lub obręczy kół poprzez dotykanie ekranu. Po zakończeniu wizualizacji klient może zapisać dane lub udostępnić je innym, np. punktom sprzedaży BMW i, w mediach społecznościowych lub jako kod QR.
Po zakończeniu projektu pilotażowego planowane jest udostępnienie aplikacji w Google Play, tak aby klienci posiadający urządzenia obsługujące funkcję Tango mogli korzystać z nich w dowolnym miejscu i czasie. „Zakładamy, że w najbliższych latach większość urządzeń premium z systemem Android będzie obsługiwała Tango”, mówi Eric Johnsen. „Rozszerzona rzeczywistość ma w handlu ogromny potencjał; dopiero zaczynamy nad tym pracować.”
„Nasze badania potwierdzają, że klienci chętnie korzystają przy zakupie auta z technologii takich jak Augmented Reality, aby zapewnić sobie jeszcze lepsze wrażenia online i offline. Wykorzystanie technologii Tango w BMW i oraz jej integracja z punktami sprzedaży i dotychczasowymi narzędziami konfiguracji zapewnia właśnie takie wszechstronne wrażenia, jakich szukają klienci.”
Źródło:www.mototarget.pl