Podczas Salonu Samochodowego w Genewie na stoisku BMW uwagę wszystkich przykuwa koncepcyjne M8 Gran Coupé. Wygląda agresywnie, nieco wulgarnie, ale takie właśnie ma być drogie i szybkie BMW łączące luksus ze sportowym charakterem.
Seria 8, która zadebiutowała w 1989 r. była czymś wyjątkowym. Było to luksusowe i bardzo szybkie GT. Choć w ofercie zastąpiło poniekąd serię 6, to był to samochód znajdujący się o półkę wyżej. Tak też ma być z nową „ósemką”. Będzie ona spokrewniona z serią 5 (a zatem i 6), ale ma przy tym się wyróżniać.
Seria 8, która zadebiutowała w 1989 r. była czymś wyjątkowym. Było to luksusowe i bardzo szybkie GT. Choć w ofercie zastąpiło poniekąd serię 6, to był to samochód znajdujący się o półkę wyżej. Tak też ma być z nową „ósemką”. Będzie ona spokrewniona z serią 5 (a zatem i 6), ale ma przy tym się wyróżniać.
Na razie jedynie możemy podziwiać stylistykę BMW M8, a raczej konceptu, który zapowiada ten model. Mam jednak nadzieję, że Niemcy odważą się na przeniesienie go do produkcji bez większych zmian. Wszystko dlatego, że „ósemka” wygląda świetnie. Widać w niej nawiązania dla wyścigowych BMW sprzed lat (ah te żółte światła!) i właśnie ta agresja, ta muskularność, to jest to, co wyróżnia ten model.
Na razie jedynie możemy podziwiać stylistykę BMW M8, a raczej konceptu, który zapowiada ten model. Mam jednak nadzieję, że Niemcy odważą się na przeniesienie go do produkcji bez większych zmian. Wszystko dlatego, że „ósemka” wygląda świetnie. Widać w niej nawiązania dla wyścigowych BMW sprzed lat (ah te żółte światła!) i właśnie ta agresja, ta muskularność, to jest to, co wyróżnia ten model.
Ktoś może powie, że limuzyna (nawet sportowa) nie powinna tak kipieć testosteronem, że powinna być kulturalna i elegancka, ale po to BMW ma serię 7. W przypadku M8 Gran Coupé widać, że mamy do czynienia samochodem premium, ale w wydaniu nietypowym, sportowym.
Ktoś może powie, że limuzyna (nawet sportowa) nie powinna tak kipieć testosteronem, że powinna być kulturalna i elegancka, ale po to BMW ma serię 7. W przypadku M8 Gran Coupé widać, że mamy do czynienia samochodem premium, ale w wydaniu nietypowym, sportowym.
BMW M8 Gran Coupé to samochód o sportowym charakterze nie tylko z wyglądu, ale też konstrukcyjnie. Został zbudowany tak, aby zapewniać jak najlepsze osiągi. Wystarczy wspomnieć potężne hamulce czy dach wykonany z włókna węglowego, który pozwolił na obniżenie środka ciężkości.
BMW M8 Gran Coupé to samochód o sportowym charakterze nie tylko z wyglądu, ale też konstrukcyjnie. Został zbudowany tak, aby zapewniać jak najlepsze osiągi. Wystarczy wspomnieć potężne hamulce czy dach wykonany z włókna węglowego, który pozwolił na obniżenie środka ciężkości.
Gdy wejdzie do produkcji, BMW M8 Gran Coupé na pewno nie będzie samochodem dla każdego. Z jednej strony będzie wysoka cena, z drugiej można być pewnym, że wielu klientów jednak wybierze klasyczną serię 7. Jednak o to chodzi. „Ósemka” ma uzupełnić ofertę, być czymś innym, wyjątkowym i trzymam kciuki, żeby tak było.
Gdy wejdzie do produkcji, BMW M8 Gran Coupé na pewno nie będzie samochodem dla każdego. Z jednej strony będzie wysoka cena, z drugiej można być pewnym, że wielu klientów jednak wybierze klasyczną serię 7. Jednak o to chodzi. „Ósemka” ma uzupełnić ofertę, być czymś innym, wyjątkowym i trzymam kciuki, żeby tak było.
Źródło: www.wp.pl