Sprzedaż samochodów w Europie spadła o 20% w kwietniu. To dziesiąty z rzędu miesiąc spadków w Europie, ale najbardziej gwałtowny spośród dotychczasowych. Wg danych Europejskiego Stowarzyszenie Producentów Aut (ACEA) spośród dużych koncernów najbardziej ucierpiał Stellantis (spadek o 31%).
Cała grupa Volkswagen spadła w kwietniu o 28 %, Renault o 16 %. Wg rynków najbardziej spadły rejestracje nowych aut we Włoszech (o jedną trzecią), zaś Niemcy i Francja o ponad jedną piątą. Publikując te dane ACEA jako główną przyczynę wskazało problemy z dostawami części do fabryk. Na naszych oczach zmieniają się globalne łańcuchy dostaw. Wygląda na to, że motoryzacyjny rollercoaster dopiero się rozpędza, a trafne odpowiedzi na pojawiające się pytania mogą pozwolić nie tylko utrzymać się na rynku, ale zająć lepsze pozycje w przyszłości.
Te odpowiedzi będą głównym tematem AutoEventu (21-23 VI w Zawierciu). Główni gracze polskiego i europejskiego rynku automotive podzielą się swoimi prognozami i pomysłami na przyszłość. Ilość miejsc ograniczona można je rezerwować online już teraz: