Audi przenosi ideę mobilności elektrycznej poza pojęcie motoryzacji, oferując swym klientom dostosowane do ich potrzeb kompleksowe systemy. By je wdrożyć, by połączyć swój nowy, elektryczny model Audi e-tron z infrastrukturą domową użytkownika, cztery pierścienie nawiązały współpracę z dwoma nowymi partnerami.
Inteligentna interakcja z domowymi systemami zarządzania energią stworzonymi przez firmy SMA Solar Technology i Hager Group umożliwia zoptymalizowane kosztowo ładowanie akumulatorów, a nawet, w razie takiej potrzeby, wykorzystanie w tym celu zrównoważonej instalacji fotowoltaicznej.
Audi oferuje różne rozwiązania umożliwiające ładowanie akumulatorów w domu, który bez wątpienia jest miejscem gdzie odbywa się większość takich operacji. Standardowy, kompaktowy system umożliwia ładowanie z mocą wyjściową do 11 kW. Opcjonalny system ładowania connect podwaja moc do 22 kW, o ile nasze Audi e-tron wyposażone jest w drugą, dostępną na życzenie ładowarkę. Wykorzystując domowy system zarządzania energią HEMS, system connect łączy również samochód z domową infrastrukturą poprzez sieć Wi-Fi, dając możliwość użycia inteligentnych funkcji ładowania. „Utrzymując niezmiennie standardy jakości segmentu premium chcemy, by elektryczny samochód bezprzewodowo łączył się z inteligentnie osieciowanym domem i w ten sposób tworzył realną wartość dodaną dla klienta. To powód, dla którego połączyliśmy siły z dwoma wiodącymi na rynku dostawcami systemów zarządzania energią w domu, czyli z Hager Group i SMA Solar Technology. Wierzymy, że współpraca zaowocuje stworzeniem systemu ładowania, który będzie najbardziej wygodny dla użytkownika” -wyjaśnia Fermin Soneira, szef marketingu produktów w AUDI AG.
Ładowanie zoptymalizowane pod względem kosztów i emisji CO2
Wykorzystując system ładowania connect i zrównoważony system HEMS, klient ma możliwość ładowania Audi e-tron w dopasowanej do swych potrzeb i możliwości taryfie opłat za energię elektryczną. W ten sposób można ładować akumulator w godzinach, w których energia elektryczna jest tańsza, uwzględniając przy tym indywidualne czynniki, takie jak planowany czas wyjazdu i aktualny poziom naładowania. System connect pozyskuje niezbędne tu informacje o stawkach opłat albo bezpośrednio z HEMS albo z danych, które klient wcześniej wprowadził do portalu myAudi. Jeśli dom wyposażony jest w system fotowoltaiczny, użytkownik może zoptymalizować proces ładowania akumulatora, tak by większość energii niezbędnej do naładowania Audi e-tron generowana była właśnie przez ogniwa fotowoltaiczne. Elektryczny SUV bierze przy tym pod uwagę prognozowane okresy najlepszego nasłonecznienia i aktualny poziom przepływu energii elektrycznej wytworzonej w domu do sieci publicznej.
Ochrona przed tzw. blackout’em
Inteligentne funkcje ładowania chronią też klienta w przypadku tzw. blackout’u. Samochód zawsze ładowany jest do maksymalnego poziomu możliwego do uzyskania w domowej sieci elektrycznej. System uwzględnia przy tym zapotrzebowanie na elektryczność innych odbiorników w domu, tak by uniknąć przeciążenia sieci i co za tym idzie rozłączenia bezpieczników. Indywidualne statystyki i postęp procesu ładowania można kontrolować na stronie internetowej myAudi i w aplikacji myAudi app na smartfonie. Poza czasem ładowania i ilością pobranej energii elektrycznej, system dostarcza również szczegółowych informacji na temat kosztów. Dane te przechowywane są na zabezpieczonym serwerze, a portal daje możliwość tworzenia statystyk i ich dalszego eksportu.
E-tron to początek nowej ery Audi. Koncern jest w tej chwili w procesie przekształcania się z klasycznego wytwórcy samochodów, w dostawcę kompleksowych systemów mobilności. Dzięki szerokiej gamie inteligentnych rozwiązań i opcji ładowania zarówno w domu, jak i w drodze, użytkownicy tego pojazdu mogą cieszyć się wrażeniami z elektrycznej jazdy bez żadnych kompromisów.
Źródło: www.mototarget.pl