Audi Hungaria obchodzi podwójny jubileusz

Z taśmy produkcyjnej Audi Hungaria zjechało milionowe auto – TT RS Coupe. Co ciekawe, napędza je trzydziestomilionowy silnik również rodem z Győr – pięciocylindrową jednostką TFSI o mocy 400 KM.

„Trzydzieści milionów silników i milion samochodów, to znaczący kamień milowy w 23-letniej historii Audi Hungaria” – powiedział przy tej okazji Peter Kössler. „Jestem dumny, że mogę świętować tę chwilę razem z 11 400 pracownikami Audi Hungaria. Wiem, że również w przyszłości będziemy mogli polegać na zaangażowaniu i świetnej pracy naszej załogi. To właśnie oni produkują silniki i samochody godne standardów premium, dostarczając naszym klientom na całym świecie wspaniałych przeżyć za kierownicą.”

Milionowym samochodem z Audi Hungaria jest  Audi TT RS Coupé w czerwonym kolorze Catalunya. Produkcja modeli sportowej serii TT w najnowszej wersji, rozpoczęła się w Győr w sierpniu tego roku. Jubileuszowe auto napędzane jest przez pięciocylindrowy silnik z numerem 30 000 000, wyprodukowany w tej samej fabryce. W tym roku, jednostka ta po raz siódmy z rzędu zdobyła wyróżnienie „International Engine of the Year”.

Produkcja silników w Audi Hungaria rozpoczęła się w roku 1994. Na początku wytwarzano tu pięciozaworowe czterocylindrowce. Z biegiem lat, gama produkowanych tu jednostek napędowych stale się zwiększała, wprowadzano nowe rozwiązania i konstrukcje, a Audi Hungaria stało się największym dziś na świecie ich producentem. Aktualnie wytwarza się tu 216 wariantów różnych silników. Dziennie, z taśmy produkcyjnej w Győr  schodzi 8800 cztero-, pięcio-, sześcio-
i ośmiocylindrowych motorów. Trzydzieści milionów silników przekłada się na pięć miliardów koni mechanicznych jeżdżących po drogach całego świata.

Produkcję samochodów w Audi Hungaria rozpoczęto w roku 1998. Na początku montowano tu sportowe Audi TT. Później dołączyły kolejne modele, między innymi Audi RS3 oraz Audi A3 Cabriolet. W Győr produkowano również drugą generację Audi TT Coupé i Roadster oraz ich sportowe wersje RS.

W roku 2013, Audi Hungaria uruchomiło kolejne wydziały fabryki, pozwalające na pełną produkcję samochodów w tym miejscu. Oprócz wydziału montażu i wydziału tłoczenia, powstał wydział karoserii oraz lakiernia. W nowym zakładzie rozpoczęła się produkcja seryjna Audi A3 Limousine oraz A3 Cabriolet. Poza tym, z taśmy produkcyjnej w Győr zjeżdża trzecia generacja Audi TT.

Wkrótce paletę samochodów produkowanych w Győr poszerzy nowe Audi Q3. Rozbudowując wydział karoserii do powierzchni 80 000 metrów kwadratowych, koncern przygotowuje się już do produkcji nowego modelu.

Źródło: www.interia.pl