Grupa PSA Peugeot Citroen zorganizowała Dzień Innowacji, podczas którego gościła ponad 100 przedstawicieli świata biznesu, polityki, mediów oraz partnerów Grupy w Centrum Badań i Rozwoju ośrodka Automotive Design Network we francuskim Vélizy.
Podczas imprezy goście mieli okazję poznać kilka opracowanych w ostatnim czasie przez PSA Peugeot Citroen rewolucyjnych technologii, które pomogą samochodom przyszłości sprostać rynkowym i środowiskowym wymaganiom związanym z urbanizacją, zmianami klimatu, ewolucją przyzwyczajeń i wyborów klientów oraz sposobów wykorzystywania samochodu.
Szczególnie istotnym wydarzeniem Dnia Innowacji była światowa premiera technologii Hybrid Air – hybrydowej jednostki benzynowo-powietrznej.
Philippe Varin, prezes Grupy PSA, Guillaume Faury dyrektor działu badań i rozwoju Grupy, Philippe Bouyoux, Główny Komisarz Francuskiego Parlamentu ds. Projektów Inwestycyjnych oraz François Loos, prezes Francuskiej Agencji Ochrony Środowiska i Poszanowania Energii (ADEME), wspólnie odsłonili nową jednostkę hybrydową, łączącą silnik benzynowy z modułem przechowywania energii w postaci sprężonego powietrza. Nowa jednostka napędowa to kluczowy krok w kierunku realizacji obranego przez PSA celu: zużycia paliwa na poziomie 2 l/100 km w 2020 r.
Inne rozwiązania zaprezentowane podczas Dnia Innowacji, które marki Peugeot i Citroën będą wprowadzać w swoich samochodach jeszcze w bieżącym roku to:
– EMP2: nowa, globalna płyta modułowa PSA Peugeot Citroën: Efficient Modular Platform 2 (EMP2), stanowi platformę modułową o efektywnych rozwiązaniach w zakresie opcjonalnego wyposażenia i obniżenia emisji substancji szkodliwych w spalinach.
– Selective Catalytic Reduction (SCR): technologia, umożliwiająca redukcję emisji tlenków azotu w silnikach wysokoprężnych. W 2013 r., pragnąc zachować pozycję lidera w dziedzinie efektywności jednostek wysokoprężnych oraz niskiego poziomu emisji tlenków azotu w silnikach benzynowych, Grupa PSA Peugeot Citroën wprowadzi na rynek technologię Selective Catalytic Reduction (SCR). Technologia będzie instalowana w układzie silnika przed Filtrem Cząstek Stałych (FAP), dzięki czemu wyeliminuje emisję tlenków azotu a także obniży zużycie paliwa (2-4% względem poziomów określanych normą EURO 5).
Inne zaprezentowane technologie zostały stworzone z myślą o samochodach przyszłości:
– Eco Hybrid: rozwiązanie hybrydowe dostępne dla szerokiej grupy odbiorców. Dzięki tej technologii, opracowanej dla samochodów z napędem benzynowym lub wysokoprężnym z segmentów B, C i D, emisja CO2 zostanie obniżona o 15 g/km, a zużycie paliwa o 15%.
– Dedicated Exhaust Gas Recirculation System (EGR): rozwiązanie optymalizujące poziom spalania w jednostkach benzynowych. Innowacja ta ma na celu podniesienie efektywności silników benzynowych i uzyskanie oszczędności paliwa.
– Hydole: prototypowy samochód z napędem hybrydowym korzystającym głównie z energii elektrycznej. Wspólnie ze swoimi partnerami Grupa PSA opracowała prototyp samochodu z silnikiem hybrydowym typu plug-in, korzystający głównie z energii elektrycznej, proponując tym samym nowe spojrzenie na pojazd elektryczny. Celem jego stworzenia jest ocena potencjału wykorzystania tego rodzaju napędu oraz uzyskanie odpowiedzi na pytanie, jak w przyszłości poradzi on sobie z oczekiwaniami klientów pod względem zasięgu, komfortu użytkowania oraz kosztów zakupu i eksploatacji.
– VelV: lekki samochód miejski z napędem elektrycznym: ok. 60% mobilności w obrębie miast odbywa się za pośrednictwem samochodów, co ma wyraźny wpływ na poziom emisji CO2 do atmosfery. VelV to lekki, elektryczny samochód zaprojektowany specjalnie z myślą o ruchu miejskim i podmiejskim, oferujący niskie zużycie energii na poziomie 85 Wh/km.
PSA/wnp.pl (AG)