W 2013 r. koncern z Bawarii sprzedał 1,66 mln aut, najwięcej w swojej historii. Dzięki temu BMW pozostało liderem wśród producentów luksusowych aut na świecie.
Majętnym kierowcom BMW sprzedało w zeszłym roku o 7,5 proc. aut więcej niż w 2012 r. – poinformował w poniedziałek koncern z Bawarii.
Dwa lata temu BMW zostało liderem wśród producentów luksusowych aut na świecie, detronizując swojego odwiecznego rywala firmę Mercedes-Benz.
Ale po piętach BMW już depcze Audi. W zeszłym roku ten producent z grupy Volkswagena sprzedał 1,57 mln samochodów, także najwięcej w swojej historii. Rekordową popularnością cieszyły się także auta Mercedes-Benz, ale pod tą marką sprzedano tylko 1,46 mln samochodów – co dało jej trzecie miejsce w świecie.
Koncern BMW zanotował także rekordowe wyniki sprzedaży całej swojej grupy, do której należą także marki Mini oraz Rolls-Royce. W 2013 r. grupa BMW sprzedała w sumie 1,96 mln pojazdów, o 6,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Oprócz około 300 tys. aut Mini w zeszłym roku koncern z Bawarii sprzedał także krezusom 3630 limuzyn Rolls-Royce, poprawiając o 1,5 proc. wyniki z 2012 r.
Tekst pochodzi z serwisu Wyborcza.biz, qub, AP