Wzrost dostaw Volkswagena w Niemczech oraz w Ameryce Północnej i Południowej w maju


 
– Volkswagen dostarczył w maju klientom 512.100 samochodów – sytuacja w Chinach nie zmienia się: Volkswagen zwiększa udział w zmniejszającym się rynku samochodowym – Członek Zarządu ds. Sprzedaży Jürgen Stackmann: „Pod względem dostaw samochodów dla klientów maj był dla Volkswagena pełen blasków i cieni. W Europie nadal spodziewamy się dla marki dobrego drugiego półrocza”.
 
Volkswagen dostarczył w maju klientom na całym świecie 512.100 samochodów, czyli o 5,1 procent mniej niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. Wyniki w poszczególnych regionach mocno się od siebie różniły – w Ameryce Północnej (+8,6 procent), Ameryce Południowej (+5,4 procent) oraz na rynku niemieckim (+2,2 procent) dostawy dla klientów wzrosły, zmalały z kolei w Europie (-6,1 procent), czego się spodziewano. Sytuacja w Chinach nie zmienia się: także w maju Volkswagenowi udało się tu zwiększyć swoje udziały, mimo że ogólnie rynek był mniejszy.

W Europie Volkswagen dostarczył klientom 157.500 pojazdów, czyli o 6,1 procent mniej niż w tym samym miesiącu przed rokiem, który okazał się rekordowy.

W Europie Zachodniej marka odnotowała spadek o 5,5 procent do 134.500 pojazdów. Dobre wyniki odnotowano na niemieckim rynku, na którym w maju Volkswagen przekazał klientom 53.700 samochodów. Oznacza to dla marki wzrost o 2,2 procent. Nadal bardzo dużą popularnością cieszyły się SUV-y T-Cross, T-Roc i Touareg.

Podobnie jak w Europie Zachodniej, również w regionie Europy Środkowej i Wschodniej Volkswagen musiał pogodzić się z gorszym wynikiem. Dostawy zmniejszyły się tu o 9,4 procent do 23.000 pojazdów.

Region Ameryki Północnej nadal rozwijał się bardzo dobrze dla Volkswagena. Mimo że w sumie rynek się kurczył, marka dostarczyła 54.400 aut, co oznacza wzrost o 8,6 procent w porównaniu z majem 2018 roku. Duży udział w tym sukcesie miały Stany Zjednoczone. Na tym największym pojedynczym rynku regionu klienci odebrali 35.700 samochodów Volkswagena, czyli o 14,4 procent więcej niż w tym samym miesiącu przed rokiem. Również w maju najpopularniejszym modelem marki okazał się Tiguan, w wypadku Atlasa maj był zaś najlepszym miesiącem od chwili wprowadzenia tego modelu na rynek.

Także w Kanadzie Volkswagen dostarczył odbiorcom więcej aut niż przed rokiem (+6,6 procent). Tego pozytywnego trendu w regionie nie był w stanie odwrócić Meksyk, w którym dostawy zmniejszyły się o 6,0 procent do 10.700 samochodów.

W Ameryce Południowej Volkswagen osiągnął w maju pozytywny wynik. Marka dostarczyła 44.300 samochodów, a więc o 5,4 procent więcej niż w maju 2018 roku. Należy to zawdzięczać głównie rynkowi brazylijskiemu, największemu w tym regionie. Volkswagen przekazał klientom w Brazylii 36.500 samochodów, oznacza to wzrost o 29,8 procent.

Mocna pozycja marki Volkswagen w Brazylii pozwoliła skompensować spadek w Argentynie – wyniósł on 60,1 procent, co oznacza, że do klientów trafiło 4.100 samochodów. Sytuacja gospodarcza w Argentynie jest trudna, a rynek bardzo mocno się kurczy.

W regionie Azji i Pacyfiku dostawy Volkswagena wyniosły 245.400 samochodów, co oznacza spadek o 8,0 procent w porównaniu z majem poprzedniego roku. Sytuacja w Chinach, na największym pojedynczym rynku marki Volkswagen, również w maju nie uległa zmianie – ogólna sprzedaż samochodów w Chinach malała. Volkswagen dostarczył tu klientom 233.900 aut (-7,0 procent) i zwiększył swój udział w rynku. Szczegółowa tabela z danymi znajduje się w pliku pdf
 
O marce Volkswagen: „Przyszłość bliżej Ciebie”
Marka Volkswagen Samochody Osobowe jest obecna na ponad 150 rynkach na całym świecie, produkując samochody w ponad 50 fabrykach, w 14 krajach. W 2018 roku Volkswagen wyprodukował około 6,24 miliona samochodów, w tym najpopularniejsze modele jak Golf, Tiguan, Jetta czy Passat. Aktualnie Volkswagen zatrudnia 198.000 pracowników na całym świecie. Marka posiada także ponad 7.700 punktów dealerskich, w których pracuje 74.000 osób. Volkswagen konsekwentnie napędza rozwój motoryzacji. Pojazdy elektryczne, inteligentna mobilność oraz cyfrowa przemiana to główne punkty strategii marki na przyszłość.