Nissan prezentuje nowy elektryczny samochód wyścigowy LEAF NISMO RC

30 listopada w Tokio zaprezentowany został nowy Nissan LEAF NISMO RC — elektryczny samochód wyścigowy rozwijający ponad dwukrotnie wyższą moc i moment obrotowy niż jego poprzednik. Producent przekonuje, że bezemisyjny model z napędem na cztery koła jest wizytówką mocy i osiągów zapewnianych przez technologię samochodów elektrycznych marki Nissan.

Prezentacja miała miejsce w Nissan Crossing w dzielnicy Ginza. Samochód opracowany przez NISMO, czyli sportowy dział Nissana, jest wyposażony w autorskie rozwiązania techniczne wykorzystywane w wyścigach samochodowych. Zadebiutował on oficjalnie 2 grudnia na dorocznym Festiwalu NISMO na torze Fuji International Speedway, obok nowego elektrycznego samochodu wyścigowego Formuły E Nissana.

Samochód wyposażony w dwa silniki elektryczne, napęd na wszystkie koła oraz dynamiczne nadwozie powstał specjalnie w celu zademonstrowania możliwości technologii samochodów elektrycznych Nissana, która może zapewnić fascynującą, a jednocześnie „cichą i bezemisyjną” moc. LEAF NISMO RC jest ucieleśnieniem wizji Nissan Intelligent Mobility. Zaawansowane akumulatory oraz elementy zespołu napędowego zapożyczono z Nissana LEAF — najlepiej sprzedającego się samochodu elektrycznego na świecie.

„Nowy LEAF NISMO RC pokazuje jak wysokie są nasze aspiracje pod względem czystej mocy i osiągów oraz tego, by samochody elektryczne zapewniały klientom jeszcze więcej emocji” — powiedział Daniele Schillaci, wiceprezes i globalny dyrektor ds. marketingu, sprzedaży i samochodów elektrycznych w firmie Nissan. „To jak dotąd nasz najbardziej fascynujący przykład realizacji filozofii Nissan Intelligent Mobility”.

Nissan planuje zbudowanie sześciu egzemplarzy nowego LEAF NISMO RC i rozmieszczenie ich w różnych częściach świata, aby fani mogli osobiście przekonać się o jego mocy i fascynujących osiągach.

Szczyt elektrycznej mocy, teraz z napędem na wszystkie koła

Nowego Nissana LEAF NISMO RC napędzają dwa silniki elektryczne zamontowane po obu stronach podwozia. Generują one łączną moc 240 kilowatów (po 120 kW każdy) oraz niesamowite 640 Nm momentu obrotowego dostępnego natychmiast i przekazywanego na wszystkie koła. Wartości mocy i momentu obrotowego są więc ponad dwukrotnie wyższe w porównaniu z poprzednim Nissanem LEAF NISMO RC z 2011 roku. Zespół napędowy, w tym akumulator litowo-jonowy o wysokiej pojemności i inwertery, pochodzą z nowego Nissana LEAF.

Dzięki nowemu napędowi na wszystkie koła LEAF NISMO RC ma doskonałe właściwości jezdne w zakrętach. Rozdział mocy na każdej osi jest niezależny — moment napędowy trafia natychmiast na koło o większej przyczepności, aby samochód mógł szybko i sprawnie manewrować na torze. Podobnie jak w poprzednim modelu zoptymalizowano obciążenie podwozia, umieszczając akumulatory w części centralnej, a silniki elektryczne i inwertery — nad przednią i tylną osią.

W Nissanie LEAF NISMO RC zastosowano wiele lekkich komponentów oraz wykonaną w całości z włókna węglowego wyścigową konstrukcję samonośną, co pozwoliło ograniczyć masę pojazdu do zaledwie 1220 kilogramów. Korzystny stosunek mocy do masy zapewnia imponujące przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,4 sekundy — czyli w czasie o 50% krótszym w porównaniu z poprzednim modelem.

Stylizacja gotowa do wyścigu

Nadwozie nowego Nissana LEAF NISMO RC jest koncepcyjnie bliskie oryginalnemu modelowi LEAF NISMO RC, ale otrzymało bardziej agresywną stylistykę. Długa maska silnika i charakterystyczny grill z motywem litery V to główne elementy gruntownie przeprojektowanego przodu. Wyraziste kolory — srebrny i czarny z czerwonymi akcentami NISMO nawiązującymi do samochodu Nissana startującego w Formule E — sprawiają, że LEAF NISMO RC wygląda jakby był w ciągłym ruchu, nawet zanim ruszy z linii startu.

Trójbryłowe nadwozie samochodu składa się z demontowalnych sekcji przodu i tyłu, stałych okien, przednich i tylnych świateł LED oraz regulowanego tylnego spojlera zapewniającego idealną siłę dociskającą na torze. Samochód jest nieco dłuższy od poprzednika — mierzy 4546 milimetrów przy rozstawie osi wynoszącym 2750 milimetrów. Nissan LEAF NISMO RC ma szeroki rozstaw kół i niewielki prześwit, a linia dachu opływowego nadwozia znajduje się na wysokości zaledwie 1212 milimetrów nad nawierzchnią, czyli o ponad 300 milimetrów niżej w porównaniu z seryjnym Nissanem LEAF.

Prezentacje LEAF NISMO RC

Nowy Nissan LEAF NISMO RC będzie prezentowany na wyścigach Formuły E oraz w trakcie wszystkich większych targów i wydarzeń na całym świecie. Na Festiwalu NISMO fani mogą obejrzeć pokazy z udziałem nowego Nissana LEAF NISMO RC w wykonaniu profesjonalnych kierowców, w tym pełny przejazd po torze Fuji Speedway.

Źródło: www.mototarget.pl