Bosch: wsparcie kampanii społecznej Bezpieczny Warsztat

3 sierpnia 2016

Wsparcie kampanii społecznej Bezpieczny Warsztat Kampania ma na celu uświadomienie kierowcom z jakich praw mogą korzystać przy okazji obsługi i naprawy swoich samochodów.

Akcja wspierana przez firmę Bosch zwraca również uwagę na wysoką jakość i bogatą ofertę usług świadczonych w ramach niezależnego rynku motoryzacyjnego, który obejmuje producentów części, sieci dystrybucyjne i warsztaty samochodowe.

Świadomość kierowców dotycząca tego, gdzie serwisować samochód i jakie kupować do niego części jest niska, co w praktyce najczęściej przekłada się na ponoszenie przez nich wyższych kosztów, niż jest to konieczne. Według statystyk ceny w niezależnych warsztatach są niższe nawet o 60 proc. w stosunku do autoryzowanych serwisów. Kierowcy, na mocy rozporządzenia Komisji Europejskiej 461/2010 określanego skrótem GVO lub MV BER (z niem. Gruppen Freistellungs Ver Ordnung lub z ang. Motor Vehicle Block Exemption Regulation) mogą zlecać okresowe przeglądy i naprawy warsztatom niezależnym, bez ryzyka utraty gwarancji. Co ważne, w pojazdach, które nadal są objęte gwarancją, dopuszcza się używanie części eksploatacyjnych pochodzących od niezależnych producentów, tańszych od tych sygnowanych logo producenta samochodu. Jednak, żeby zachować gwarancję należy pamiętać o spełnieniu takich kryteriów jak zgodność serwisowania z zaleceniami producenta samochodów, umieszczenie odpowiedniego wpisu w książce serwisowej, zastosowanie części, których jakość jest co najmniej porównywalna oraz wystawienie faktury na serwis i części.

„Rynek warsztatów samochodowych w Polsce jest bardzo zróżnicowany zarówno pod względem cen usług jak również ich jakości, co wynika z wyposażenia serwisów i kwalifikacji personelu. Wiodąca rola firmy Bosch w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań dla producentów pojazdów oraz dla serwisów niezależnych, a także zarządzanie sieciami autoryzowanych serwisów Bosch Car Service i AutoCrew skłoniły nas do wspierania kampanii Bezpieczny Warsztat” – mówi Robert Dzierżanowski, kierownik ds. rozwoju koncepcji serwisowych w firmie Bosch. W Polsce działa co najmniej kilka tysięcy niezależnych warsztatów, które swoim wyposażeniem, kwalifikacjami personelu i profesjonalizmem w obsłudze klienta nie odbiegają od serwisów autoryzowanych przez producentów pojazdów. Wspierana przez firmę Bosch kampania Bezpieczny Warsztat pomoże dotrzeć kierowcom do niezależnych warsztatów i skorzystać z ich usług. „Bezpieczny warsztat jest najczęściej bliżej klienta i oferuje niższe ceny” – dodaje Dzierżanowski.

Źródło: www.motofaktor.pl