W styczniu 2021 udział silników Diesla w nowych samochodach osobowych był najniższy w Polsce od 18 lat. Wg. danych Instytutu Samar wyniósł on niewiele ponad 18%. Wyraźny trend spadkowy wśród silników wysokoprężnych pogłębia się od 10 lat. Coraz więcej kierowców przesiada się na silniki benzynowe, hybrydowe i elektryczne nie tylko u nas. Jak pokazują dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA) to już światowy trend. Wg danych ACEA liczba diesli wśród nowych samochodów spadła w Polsce w zeszłym roku o prawie 27%. W innych krajach ten spadek jest jeszcze większy: Holandia – 60%, Szwecja – 47%, Francja – 33%. W większości europejskich krajów luki do dieslach nie wypełniają samochody zeroemisyjne. Sprzedaż nowych aut z silnikami w pełni elektrycznymi w całej UE nie wynosi nawet 2%.
Fot: Kylo/Unsplash