Polska Izba Motoryzacji już po raz XIII prowadzi projekt pt. „Ogólnopolskie Badanie Satysfakcji Serwisów Samochodowych ze współpracy z Towarzystwami Ubezpieczeniowymi”- czyli badanie „Złoty Zderzak”.
Badanie, którego wyniki są oceną współpracy z towarzystwami ubezpieczeniowymi. Badanie obejmuje szereg zagadnień z procesu likwidacji szkód.
Serdecznie zachęcamy wszystkie serwisy, które prowadzą naprawy blacharsko- lakiernicze do wzięcia udziału w badaniu poprzez wypełnienie specjalnej ankiety.
Jesteśmy przekonani, że w obecnych warunkach rynkowych nasze badanie jest ze wszech miar potrzebne dla rynku. Głęboko wierzymy, że wyniki badania przyczynią się do polepszenia relacji pomiędzy serwisami a towarzystwami ubezpieczeniowymi.
Wyniki badania zostaną zaprezentowane podczas uroczystej, wieczornej gali towarzyszącej XIII edycji Dyskusyjnego Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych, które odbędzie się w dniach 11-12 grudnia 2018 r. w Warszawie, Warsaw Plaza Hotel, ul. Łączyny 5
__________________________________________________
Laureaci konkursu „Złoty Zderzak” 2017
Ergo Hestia na prowadzeniu. Drugie miejsce dla Allianz. Na trzecim PZU.
5 grudnia w Warszawie, podczas XII Dyskusyjnego Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych ogłoszone zostały wyniki Ogólnopolskiego Badania Satysfakcji Serwisów Samochodowych ze współpracy z Towarzystwami Ubezpieczeniowymi.
Względem roku ubiegłego (2016) nastąpiło małe przetasowanie. Zmiana nastąpiła na pozycji 1 i 2 gdzie Hestia zamieniła się z Allianz. PZU, drugi rok z rządu zajmuje pozycję trzecią. Kolejne pozycje w rankingu to: Warta (4), Uniqua (5).
Kryteria oceny:
- Ogólna jakość współpracy
- Poziom kompetencji i rzetelność
- Sprawność przebiegu likwidacji szkód
- Prawidłowość i szybkość wypłacania odszkodowania
- Uznawanie stosowania części oryginalnych
- Uznawanie stawek za RBG
- Uznawanie kosztu za wynajem samochodu zastępczego
- Liczba skarg, odwołań i pozwów
Przebadane zostały zarówno warsztaty posiadające autoryzacje producentów samochodów, jak i niezależne.