Realizując przyjętą strategię biznesową, koncern ZF Friedrichshafen AG zwiększył sprzedaż w 2014 r. do ponad 18 mld euro – z 16,8 mld euro w roku 2013. Bieżący rok wydaje się być dla ZF szczególnie ważny.
Szczególnym wyzwaniem 2014 r., jak podkreśla Stefan Sommer, prezes ZF Friedrichshafen AG, była zróżnicowana kondycja poszczególnych rynków istotnych z perspektywy koncernu: – Trudna sytuacja gospodarcza w Brazylii oraz konflikt rosyjsko-ukraiński miały widoczny wpływ na poziom sprzedaży w regionie Ameryki Południowej i Europy Wschodniej.
W Ameryce Południowej sprzedaż spadła o ok. 1/5 do poziomu 550 mln euro. Z kolei w Ameryce Północnej oraz w regionie Azji i Pacyfiku, ZF zwiększył sprzedaż o ok. 1/5 – do odpowiednio 3,7 mld euro i 3,6 mld euro. W Europie firma zanotowała wzrost sprzedaży o 5% – do poziomu 10,3 mld euro.
W 2015 roku prezes ZF przewiduje analogiczny wzrost we wszystkich segmentach produktowych, z umiarkowaną tendencją wzrostową na poszczególnych rynkach. Ponadto Sommer oczekuje stabilizacji w sektorach ważnych dla ZF, takich jak rynek maszyn budowlanych czy rolniczych.
Kluczowym tematem nowego roku będzie finalizacja zakupu TRW Automotive, a także późniejsza integracja tej firmy ze strukturami ZF. Na specjalnym zgromadzeniu, które odbyło się 19 listopada 2014 r., akcjonariusze TRW zagłosowali za przyjęciem proponowanej umowy w sprawie połączenia spółek. Transakcja podlega obecnie zwyczajowym warunkom finalizacyjnym, w tym zatwierdzeniu przez instytucje antymonopolowe. ZF i TRW oczekują, że jej ostateczne zamknięcie nastąpi w pierwszym półroczu 2015 r. – Przygotowanie planu integracji to zadanie dla powołanego przez obie firmy zespołu, kierowanego przez menedżera z wieloletnim doświadczeniem w procesach tego typu w branży motoryzacyjnej. Ważne jest, aby połączyć najlepsze elementy z obu światów w celu wykorzystania ich strategicznego potencjału, wyjaśnił Sommer.
Wydajne technologie hybrydowe ZF, w połączeniu z przyszłościowymi rozwiązaniami TRW, takimi jak np. zaawansowane systemy wspierające kierowców, stworzą wyjątkowe portfolio.
Rok 2015 to dla ZF również ważna rocznica. Dokładnie 100 lat temu, 9 września 1915 roku, powstał trzon dzisiejszej firmy – spółka „Zahnradfabrik GmbH” – ówczesny wiodący producent kół zębatych i przekładni do statków powietrznych, samochodów i okrętów.
źródło: ZF
AUTOR: WNP.PL (AG)