Wiecha na rzeszowskiej fabryce Phoenix Contact E-Mobility

Panattoni oraz działający w obszarze elektromobilności Phoenix Contact E-Mobility wspólnie świętowały wczoraj zakończenie pierwszego etapu budowy fabryki na terenie Parku Naukowego-Technologicznego Rzeszów-Dworzysko.

Konstrukcję hali i pokrycie jej dachem wykonano zaledwie w dwa miesiące. Od pierwszego kwartału przyszłego roku Phoenix Contact E-Mobility będzie tu produkować i testować różne kable do ładowania AC i DC, dostarczając je między innymi wiodącym producentom samochodów.
 
Zakończenie pierwszego etapu budowy uczczono poprzez umieszczenie znaku firmowego na murze nowego zakładu.
 
Jak przyznaje Michał Chodecki, BTS Development Director w Panattoni, termin wybudowania i uruchomienia fabryki był wyzwaniem. – Ze względu na pandemię czas potrzebny na uzyskanie niezbędnych zezwoleń znacząco wydłużył się przez co budowa ruszyła z miesięcznym opóźnieniem. W ciągu następnych dwóch miesięcy udało nam się jednak postawić konstrukcję hali i pokryć ją dachem. W sumie zainstalowaliśmy 108 prefabrykowanych słupów, zużyliśmy 170 ton stali, 10 000 metrów kwadratowych blachy na pokrycie dachu oraz 2 000 m kw. wełny mineralnej na jego izolację. Obecnie trwają prace nad siecią gazową, wodną i elektryczną, systemem odzysku ciepła, wentylacją. Rozpoczął się również montaż paneli elewacyjnych. W kolejnym etapie zostanie wykonana posadzka przemysłowa. Klient uzyska wczesny dostęp do obiektu już na początku grudnia, aby rozpocząć montaż linii technologicznych w hali produkcyjnej. Zakończenie inwestycji planowane jest trzy tygodnie później. Data ta, mimo początkowego opóźnienia, nie uległa zmianie – mówi Chodecki.
 
Nowa fabryka w Polsce zajmie łączną powierzchnię 15 000 m kw. Z tego 14 000 m kw. to powierzchnia produkcyjno-magazynowa, a 1 000 – biurowa. Plan zakłada rozpoczęcie produkcji już na początku 2021 roku, a w ciągu najbliższych kilku lat w fabryce znajdzie pracę ponad 250 pracowników.
 
Zespół zarządzający nową fabryką Phoenix Contact E-Mobility pod kierownictwem Dominika Mazura został już zatrudniony i obecnie pracuje w wynajmowanym biurze w centrum Rzeszowa. Kierownik projektu Christoph Paetzold wskazuje na zalety lokalizacji nowej fabryki: – Rzeszów to dynamiczne i szybko rozwijające się miasto z uniwersytetami i siedzibami wielu przedsiębiorstw. Region jest również znany jako „Dolina Lotnicza” ze względu na liczne firmy z tej branży ulokowane w okolicy. Mamy nadzieję, że to środowisko zapewni nam długoterminowy sukces produkcyjny – stwierdza Christoph Paetzold.
 
Park Naukowo-Technologiczny Rzeszów-Dworzysko znajduje się blisko lotniska (15 minut jazdy) i dysponuje z dobrze rozwiniętą infrastrukturą drogową. Obiekt położony jest przy trasie S-19, będącej częścią „Via Carpathia”, która docelowo połączy Kłajpedę na Litwie z Salonikami w Grecji. Ponadto w pobliżu znajduje się autostrada A4, łącząca południowo-wschodnią i południowo-zachodnią granicę Polski, a której przedłużenia biegną przez Niemcy na zachodzie i Ukrainę na wschodzie.
 
Źródło: www.evertiq.pl