Więcej Opla w Niemczech i w Polsce

W ubiegłym miesiącu producent z Russelsheim po raz kolejny odnotował znaczną poprawę wyników na niemieckim rynku „osobówek”. W tym czasie zarejestrowano nad Renem 21 040 nowych pojazdów marki Opel, a więc 9% więcej niż w maju rok wcześniej.

Dzięki temu wynik Opla jest znacznie lepszy niż 5-procentowy wskaźnik wzrostu dla całego rynku. Według wstępnych danych, marka Opel zwiększyła udział rynkowy do 7,7%, czyli o 0,3 punktu procentowego w porównaniu do tego samego okresu w ubiegłym roku.

Natomiast w ciągu pierwszych pięciu miesięcy bieżącego roku Opel zdołał poprawić swój udział w niemieckim motorynku do 7,2% (w roku ubiegłym udział wynosił 7%).

O dynamice wzrostu zadecydowały głównie nowe modele, w tym Adam i Mokka. Miejski SUV Mokka był nad Renem najchętniej kupowanym pojazdem tego typu w maju, a także w ciągu pierwszych pięciu miesięcy bieżącego roku.

Również inne modele Opla plasowały się w czołówce samochodów swojej kategorii. Corsa była w maju najpopularniejszym modelem w segmencie małych samochodów. W tym samym miesiącu, a także przez pierwsze pięć miesięcy bieżącego roku Zafira zajmowała natomiast drugie miejsce w rankingu minivanów.

Jurgen Keller, dyrektor ds. sprzedaży, marketingu i obsługi w niemieckim oddziale firmy Opel, powiedział: „Klienci nie tylko wyrażają pozytywne opinie na temat marki Opel i naszych reklam. Oni rzeczywiście kupują więcej samochodów. To zasługa m.in. naszych nowych modeli takich jak Mokka, na którą przyjęliśmy już ponad 240 000 zamówień z całej Europy”.

Opel Mokka zanotował bardzo duży wzrost sprzedaży także na rynku polskim. Według danych IBRM Samar, omawiany model w maju zajął pierwsze miejsce w segmencie miejskich SUV-ów klasy B.

Koncern notuje również bardzo dobry wynik udziału w rynku samochodów osobowych w Polsce: w maju udział Opla wyniósł 9,2%, czyli aż o 2,9 punktu procentowego więcej niż rok wcześniej.

„Pod względem udziału w rynku jest to rekordowy maj od 8 lat i najlepszy miesięczny wynik Opla od listopada 2012 roku, kiedy to przeprowadziliśmy spektakularną akcję marketingową „150 godzin” – podkreśla Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny GM Poland.

„Szczególnie cieszy duże zainteresowanie Oplem klientów indywidualnych. Potwierdzeniem popularności Opla wśród tej grupy klientów jest wysokie, drugie miejsce Corsy oraz trzecie miejsce Astry w rankingu sprzedaży w maju. M.in. dzięki temu Opel zajął w ostatnim miesiącu drugie miejsce w ogólnym rankingu sprzedaży samochodów osobowych w Polsce – dodaje Mieczkowski.

Narastająco od stycznia do maja udział Opla w polskim rynku samochodów osobowych wyniósł w bieżącym roku 7,3%. To najlepszy wynik od roku 2011.

Źródła
  • Opel
IBRM Samar: