Liderzy rynku w Chorwacji

Volkswagen, Skoda oraz Opel to ścisła czołówka pod względem sprzedaży nowych samochodów osobowych na rynku w Chorwacji. Każda z tych firm wypracowała od początku roku wynik znacznie ponad 2 000 egzemplarzy.

Jak wynika z zestawienia najpopularniejszych marek na rynku nowych samochodów osobowych w Chorwacji według firmy analitycznej Promocija Plus, liderem zestawienia jest Volkswagen. W okresie styczeń-maj niemiecka marka uzyskała wynik łącznie prawie 2 600 egzemplarzy, zapewniwszy sobie udział na poziomie ponad 15,3%.

Wiceliderem statystyk na rynku chorwackim jest należąca do tego samego koncernu Skoda: licząc od stycznia firma z Mlady Boleslav zdobyła na rynku chorwackim uznanie ponad 2 180 klientów. Miejsce trzecie padło natomiast łupem Opla, który dosłownie o włos przegrał rywalizację ze Skodą.

Co ciekawe, w zestawieniu sprzedaży za sam miesiąc maj to Opel uzyskał najlepszy wynik na rynku (825 sztuk), wyprzedzając zarówno Volkswagena, jak i Skodę.

Poza pierwszą wymienioną trójką pozostałe marki sprzedające swoje samochody na rynku chorwackim osiągają dużo niższe wyniki. Zestawienie poza TOP-3 otwiera Peugeot, który w okresie styczeń-maj sprzedał prawie 1 200 pojazdów osobowych. Za Peugeot plasują się obok siebie dwie inne marki znad Sekwany: kolejno jest to Citroen (miejsce piąte; 995 sztuk) oraz Renault (miejsce szóste; 875 sztuk).

Co ciekawe, na miejscach od ósmego do dziesiątego w rankingu mamy wyłącznie firmy wywodzące się z Azji. Najlepszy w stawce jest Hyundai, którego ofertę wybrało 745 klientów w Chorwacji. Dalej jest Toyota z wynikiem 660 egzemplarzy, a pierwszą dziesiątkę zamyka Kia, której rezultat wynosi ponad 570 samochodów osobowych sprzedanych od stycznia bieżącego roku.

W rankingu najpopularniejszych modeli czołówka rynku chorwackiego to kolejno Skoda Octavia, Volkswagen Golf oraz Opel Astra.
Autor: Rafał Żaglewski

IBRM Samar