WEBCOM dla dostawców motoryzacji, dealerów oraz serwisów samochodowych w Polsce

WEBCOM, jeden z największych partnerów Microsoft w regionie Europy Środkowej i Wschodniej w zakresie wdrożeń ERP i CRM, stworzył dedykowaną ofertę rozwiązań wspomagających zarządzanie dla dostawców z sektora motoryzacyjnego. WEBCOM przygotował również pakiet aplikacji dla punktów dealerskich sprzedaży aut oraz serwisów samochodowych opartych na branżowym rozwiązaniu incadea. Przedstawiciele WEBCOM będą prezentowali szczegóły oferty dla polskich firm w trakcie Konferencji Przemysłu Motoryzacyjnego AutoEvent 2013, która odbędzie się 11-13 czerwca br. w Zawierciu.

W styczniu br. WEBCOM utworzył oddział odpowiedzialny za sprzedaż i realizację projektów w Polsce. Biorąc pod uwagę doświadczenia spółki w zakresie wsparcia firm z sektora Automotive, WEBCOM zdecydował się na rozwinięcie specjalnej oferty dla polskiego rynku motoryzacyjnego. Firma od wielu lat jest partnerem przedsiębiorstw z sektora motoryzacyjnego w Centralnej i Wschodniej Europie, realizując projekty informatyczne w oparciu o uznaną technologię Microsoft Dynamics. W branży motoryzacyjnej spółka wdraża przede wszystkim rozwiązania dla producentów pojazdów z poziomu Tier 1, Tier 2 oraz Tier 3. Wśród klientów tego sektora można wymienić m.in.: KOITO CZECH, IRISA, BMW Vertriebs GmbH, DAF Truck Czech oraz Mercedes-Benz Slovak oraz wielu innych dostawców.

Bazując na wieloletnich doświadczeniach konsultantów w zakresie optymalizacji procesów charakterystycznych dla branży oraz wiedzy o wymaganiach firm działających w sektorze motoryzacji, firma stworzyła dedykowane rozwiązania pozwalające uzyskać błyskawiczne korzyści biznesowe i skrócić do minimum okres zwrotu z inwestycji.

Rozwiązanie dla dostawców motoryzacji

Aplikacje WEBCOM stworzone we współpracy z międzynarodowym dostawcą rozwiązań informatycznych Atos w oparciu o technologię Micrososft Dynamics AX integrują unikatowe procesy konkretnych producentów OEM i zawierają zestaw wcześniej przygotowanych niezbędnych dokumentów w celu zapewnienia komunikacji z producentami OEM. Do obsługiwanych standardów należą m.in. GM dowód dostawy/MAIS PUS, VW AMES-T, BMW Belom, Stard, Renault GPI/L3P/Cindi, DaimlerChrysler itp. Rozwiązanie integruje kluczowe obszary działalności każdego dostawcy sektora motoryzacyjnego, który chce skutecznie konkurować w międzynarodowym łańcuchu dostaw. Zapewnia pełną zgodność z wymogami producentów wyrobów końcowych (OEM) i dostawców wyższego poziomu. Obejmuje rozwiązania zwiększające efektywność zarządzania łańcuchem dostaw, kontroli i monitorowania produkcji, budowania relacji z klientami oraz zarządzania finansami i controllingu.

– Celem systemu jest zagwarantowanie, że wszystkie elementy dostaw spotkają się na linii produkcyjnej w kolejności, w jakiej będą montowane. Realizacja tych założeń stanowi element sukcesu w obsłudze procesów określonych przez producentów wyrobów końcowych. System obsługuje tak unikatowe funkcje, jak zintegrowana komunikacja EDI według VDA, ODETTE, EDIFACT, czy ANSI X.12. Polscy dostawcy mają gwarancję, że w ten sposób będą w stanie skutecznie współpracować z producentami w całym łańcuchu dostaw – podkreśla Jarosław Jaśkiewicz, przedstawiciel WEBCOM w Polsce.

Rozwiązanie dla punktów sprzedaży aut i serwisów samochodowych

Aplikacje zapewniające obsługę punktów dealerskich i serwisowych to produkt powstały we współpracy z niemiecką spółką incadea GmbH, który jest w całości oparty na biznesowym systemie Microsoft Dynamics NAV. Obecnie z systemu korzystają następujący dealerzy oraz firmy serwisowe: BMW, DAF Truck Czech, Ford, Skoda oraz Mercedes-Benz Slovak. Celem wprowadzenia rozwiązań WEBCOM jest wsparcie procesów sprzedaży pojazdów i zwiększenie wielkości sprzedaży, poprzez powiązanie kluczowych obszarów działalności punktu dealerskiego i serwisowego. Łączy ono w jeden efektywny system obszar sprzedaży, serwisu, części zamiennych, komunikacji z producentem, zarządzaniem obsługa klienta (CRM) oraz księgowość i controllingu finansowego.

– Dzięki wykorzystaniu systemu, kierownictwo firmy ma natychmiastowy dostęp do informacji finansowych na temat funkcjonowania firmy. Uzyskuje pełną przejrzystość kosztów, wydajności, zarządzania zasobami. Może obserwować realizację poszczególnych etapów procesu, zapisywać czas wykonanej pracy, wykorzystania części zamiennych oraz kosztów usług dostawców zewnętrznych. Każdy z tych elementów przekłada się w konsekwencji na rentowność i podniesienie zysków, dzięki m.in. poprawie procesu kierowania zasobami magazynowymi, obrotu zasobami i sprzedaży części zamiennych oraz lepszej informacji o aktualnych potrzebach klienta. – podkreśla przedstawiciel WEBCOM.

WEBCOM jest partnerem Konferencji Przemysłu Motoryzacyjnego AUTOEVENT, która odbędzie się w Zawierciu w dniach 11-13 marca br. W trakcie spotkań konferencyjnych, konsultanci WEBCOM przedstawią sposoby wykorzystania rozwiązań informatycznych w zwiększeniu efektywności firm motoryzacyjnych, poprawieniu rentowności operacji wytwórczych oraz optymalizacji inwestycji w nowoczesne rozwiązania informatyczne.

Więcej informacji na temat firmy WEBCOM można znaleźć na stronie: www.webcompoland.pl i www.webcom.cz.

***
Informacje o firmie:
WEBCOM należy do grona największych dostawców rozwiązań opartych na technologii Microsoft Dynamics w Europie Środkowej i Wschodniej. Firma znalazła się w grupie TOP 60 najskuteczniejszych partnerów na świecie, w zakresie realizacji projektów wdrożeniowych systemu klasy ERP Microsoft Dynamics AX i NAV oraz systemów CRM. WEBCOM jest jedną z trzech firm w regionie Centralnej i Wschodniej Europy, która odebrała prestiżową nagrodę Microsoft Inner Circle 2011 Award. Portfolio klientów WEBCOM obejmuje ponad 200 przedsiębiorstw, które opierają swoje systemy informatyczne na technologii Microsoft Dynamics oraz ponad 60 firm, które korzystają z internetowych aplikacji Microsoft wspomagających zarządzanie. Strukturę WEBCOM tworzy grupa ponad 120 konsultantów, którzy realizują projekty wdrożeniowe na terenie całego regionu Środkowej i Wschodniej Europy. Firma dysponuje wyspecjalizowanym działem wsparcia technicznego, którego zadaniem jest dostarczanie klientom pełnej opieki nad systemem oraz jego dalszym rozwojem. Dzięki strategii koncentracji na potrzebach poszczególnych sektorów, WEBCOM rozwiną unikatowe rozwiązania branżowe m.in. dla: sektora motoryzacyjnego, w tym producentów, dostawców motoryzacji, punktów dealerskich i serwisowych, sektora inżynieryjnego, maszyn i urządzeń oraz sektora chemicznego i sektora usług komunalnych (energia, woda, gaz). Dodatkowo WEBCOM posiada doświadczenia i rozwiązania dla sektora nieruchomości, medycznego i szpitali, administracji publicznej oraz sprzedaży detalicznej.
Na początku 2013 roku spółka utworzyła oddział WEBCOM Poland koncentrujący się na rozwoju działalności i pełnym wsparciu dla polskich przedsiębiorstw, a w szczególności sektora motoryzacyjnego, maszyn i urządzeń, chemicznego oraz usług komunalnych (utilities).

Dodatkowych informacji udziela:
Jarosław Jaśkiewicz, tel. 601990738