We wrześniu, koncern Audi AG kontynuował wzrost: sprzedaż na całym świecie zwiększyła się o 6,8 procent i wyniosła blisko 170 900 samochodów. W Ameryce wzrost wyniósł 11,9 procent, a w Europie – 8,8 procent.
Doskonały debiut nowego Audi Q7 przyczynił się do tego, że cztery pierścienie tylko w ubiegłym miesiącu wprowadziły na rynek 80 tysięcy nowych aut, notując tym samym najlepszy sprzedażowo wrzesień w swojej historii. Od początku roku, sprzedaż wszystkich modeli Audi wzrosła na całym świecie o 3,8 procent. Łącznie sprzedano 1 347 950 pojazdów.
„Biorąc pod uwagę bardzo trudną sytuację na rynkach w kilku ważnych regionach świata, nasze wyniki sprzedaży w trzecim kwartale oceniamy pozytywnie. Wzrost sprzedaży w Europie potwierdza trend, że nowe modele generują dodatkowy wolumen” – podsumowuje Luca de Meo, szef marketingu i sprzedaży Audi AG.
W samym tylko wrześniu, sprzedaż nowego Audi Q7 i nowego Audi TT, w porównaniu do września ubiegłego roku, wzrosła o blisko 4900 egzemplarzy. Do połowy przyszłego roku, producent wprowadzi na rynki całego świata 15 kolejnych nowych lub odmłodzonych modeli. „Da to nowy impuls dla naszej sprzedaży.“
Poza Audi Q7, którego sprzedaż w Europie we wrześniu wzrosła ponad dwukrotnie (+171 procent), dobrze wypadły także modele luksusowe – Audi A7 i A8. Łącznie,
na wszystkich rynkach europejskich sprzedano ich o 14,1 procent więcej. Największy wzrost Audi zanotowało w Wielkiej Brytanii: we wrześniu, miesiącu tradycyjnie dobrym pod względem sprzedaży, do rąk brytyjskich klientów oddano o 9,7 procent samochodów więcej (28 778 egzemplarzy). Dzięki temu, Audi w Zjednoczonym Królestwie zanotowało trzydziesty trzeci z rzędu rekordowy miesiąc, sprzedając tu nawet więcej samochodów niż na rynku niemieckim (+0%, 21 710 aut). Od początku roku, popyt na samochody z Ingolstadt wzrósł w Zjednoczonym Królestwie o 5,3 procent. Sprzedano ich tu 133 570.
We Włoszech (+37 procent, 5018 samochodów), Francji (+13,1 procent, 4871 aut) i Hiszpanii (+30,2 procent, 3224 pojazdów), Audi zanotowało w ubiegłym miesiącu nawet dwucyfrowy wzrost. W pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku, w całej Europie sprzedało 612 650 samochodów, co daje wzrost o 3,8 procent. Niemal 4 % wzrost sprzedaży we wrześniu w Polsce, wzmocnił trend sprzedażowy w pierwszych 3 kwartałach tego roku. Klienci zarejestrowali od początku roku 5564 samochody Audi (+9,5 procent). Najpopularniejszym modelem w segmencie premieum w Polsce pozostaje Audi Q5. Duży popyt na Audi Q7 miał natomiast wpływ na sprzedaż koncernu w Rosji. Sprzedaż na tym rynku po raz pierwszy w tym roku ponownie wzrosła – odnotowano tu dwuprocentowy wzrost, do 2607 egzemplarzy.
Także w regionie Azji Południowo-Wschodniej, sprzedaż Audi we wrześniu wyglądała bardzo obiecująco. W Australii (+25,6 procent, 2048 samochodów) i w Korei Południowej (+27,3 procent, 2993 aut), Audi odnotowało wyraźny, dwucyfrowy wzrost. W Chinach, wskaźniki sprzedaży czterech pierścieni wzrosły o 2,9 procent. Kluczyki do swojego nowego Audi odebrało 53 095 chińskich klientów. W zestawieniu pierwszych dziewięciu miesięcy tego roku, widać jednak, że sprzedaż samochodów marki Audi była tu nieco niższa niż rok temu (-0,3 procent).
Na kontynencie amerykańskim, producent utrzymał pozytywny trend z ubiegłych miesięcy, wprowadzając na rynek blisko 23 200 egzemplarzy, co daje wzrost o 11,9 procent. Sprzedaż rosła głównie w Brazylii (+23,4 procent, 1501 samochodów)
i w USA (+16,2 procent, 17 340 aut). Bestseller Audi of America, Audi Q5, poprawiło swe ubiegłoroczne wyniki sprzedaży o ponad 58,9 procent (5149 pojazdów). Od początku roku 2015, koncern z Ingolstadt sprzedał w USA 147 403 samochody, czyli o 12,5 procent więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
inwestycje.pl