W ramach projektu powstała największa flota aut hybrydowych w Europie Środkowo-Wschodniej w sektorze wypożyczalni (obecnie ponad 40 samochodów). Liczba ta będzie wzrastać wraz z rozwojem programu.
Klienci mogą samodzielnie zarezerwować samochód hybrydowy online. Do projektu wybrano zmodernizowaną Toyotę Auris Touring Sports Hybrid – czynnikiem decydującym była uniwersalność nadwozia oraz niezawodny i bardzo oszczędny w mieście napęd hybrydowy.
Pomysł na stworzenie nowoczesnej grupy samochodów hybrydowych pojawił się już jakiś czas temu. Klienci Avis oczekują najlepszej jakości obsługi i najnowszych rozwiązań w zakresie usług wynajmu samochodów. Wiedzą, że zawsze mogą liczyć na doskonałą ofertę. Toyota, jako pionier i lider technologii hybrydowej wydawała się tutaj naturalnym partnerem. Technologia hybrydowa wyróżnia się niskim całkowitym kosztem eksploatacji i wysokim komfortem użytkowania. Postawiliśmy na niezawodną markę i samochód, który będzie jak najbardziej uniwersalny – mówi Radosław Lesiak, Country Manager Avis Polska.
Uruchomienie programu umożliwi polskim klientom łatwy dostęp do samochodów hybrydowych. Żadna konkurencyjna firma nie ma ich aż tak wielu w swojej ofercie. Opłaty za wynajem hybrydowych Aurisów zostały skalkulowane w taki sposób, aby mogli z niej skorzystać klienci zainteresowani użytkowaniem samochodów kompaktowych z segmentu C lub większych z segmentu D. Hybryda dostępna w Avis spełnia oczekiwania obydwu grup, dysponując wartością dodaną w postaci automatycznej skrzyni biegów (automat zazwyczaj nie jest kupowany do aut kompaktowych).
Nasza grupa docelowa to głównie małe i średnie firmy. Liczymy także na duże zainteresowanie klientów indywidualnych. Samochody będą dostępne w całej Polsce w szczególności w największych miastach, w których znajdują się międzynarodowe lotniska. Jest to najliczniejsza grupa średnich automatów, a wynik eksperymentu przesądzi o dalszym jej rozwoju – powiedział Radosław Gutknecht, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Avis Polska.
Przewidujemy rozwój tego projektu, ponieważ jesteśmy przekonani, że to bardzo dobry kierunek. Będziemy zbierać i analizować wyniki naszego wspólnego eksperymentu z Toyotą. Jeżeli wyniki będą pozytywne, to mamy nadzieję podzielić się naszymi doświadczeniami z krajami bałtyckimi, które zarządzają marką Avis w tym regionie. Celem jest rozwój projektu i utrzymanie naszej pozycji pioniera i lidera jako firmy innowacyjnej, która korzysta tylko z najnowocześniejszych rozwiązań, oferując klientom najszerszą ofertę na rynku wypożyczalni samochodów. Dziękujemy marce Toyota za doskonałą współpracę przy tym projekcie i wsparcie na każdym etapie – mówi Radosław Lesiak.
Pierwsze samochody Toyota Auris Hybrid pojawiły się w polskiej sieci wypożyczalni Avis już pod koniec lipca, obecnie w użytkowaniu są już wszystkie zamówione pojazdy. Pielęgnując zasady społecznej odpowiedzialności biznesu, Avis dodatkowo zaangażował się także w projekt charytatywny. Klienci Avis, wynajmując hybrydę, wspierają działania na rzecz ochrony morświna prowadzone przez WWF Polska. Każda hybryda zakupiona przez firmę jest powiązana z symboliczną adopcją 1 osobnika.
Samochody hybrydowe są nie tylko ekonomiczne i niezawodne, ale także mniej uciążliwe dla środowiska naturalnego. Stąd nasz pomysł na zwrócenie uwagi na możliwości dodatkowego zaangażowania w ochronę przyrody – mówi Katarzyna Dobrzyńska, PR & Marketing Manager Avis Polska.
Dostępne w sieci Avis Toyoty Auris tworzą największą hybrydową flotę wśród wypożyczalni samochodowych w Polsce. Uniwersalne nadwozie typu kombi zapewnia wysoką funkcjonalność w codziennym użytkowaniu. Auris Hybrid jest obecnie najlepiej sprzedającym się samochodem hybrydowym zarówno w Polsce, jak i Europie.
Bardzo cieszymy się z pionierskiej inicjatywy Avisu. Dlatego od samego początku wspieramy ten pilotażowy projekt, starając się zagwarantować jak najlepszą cenę naszych hybryd. Mamy bowiem świadomość, że będzie ona miała bezpośrednie przełożenie na ceny najmu dla klientów Avisu. Wiemy, że wielu kierowców interesuje się technologią hybrydową, jednak cały czas tylko nieliczni mogą ją poznać w praktyce. Dlatego liczymy, że dzięki wspólnej inicjatywie Avisu i Toyoty wielu z nich będzie mogło usiąść za kierownicą hybrydy, często po raz pierwszy w życiu – mówi Robert Mularczyk, PR Manager Toyota Motor Poland.