Pod względem sprzedaży miniony rok był dla Volvo Car Poland rekordowy. Firmie udało się poprawić wynik w odniesieniu do 2014, kiedy to rynek zwyżkował także dzięki czasowej sprzedaży aut z „kratką”.
Największym zainteresowaniem wśród poszczególnych modeli w gamie Volvo cieszył się oczywiście XC60, który znalazł 2 859 nabywców. To kolejny już rok, w którym XC60 plasuje się jako czołowy gracz całego segmentu premium w Polsce.
Drugi pod względem popularności był natomiast model V40/V40 Cross Country, który zebrał na swoim koncie razem 1 635 rejestracji. To z kolei najpopularniejszy samochód kompaktowy segmentu premium.
Na miejscu trzecim znajdziemy zaś najdroższy model w ofercie Volvo: czyli XC90. Mimo, że ten luksusowy wóz trafił do salonów nad Wisłą dopiero w połowie roku, to już zdążył awansować na wicelidera swojego segmentu. W ciągu sześciu miesięcy zarejestrowano łącznie 716 egzemplarzy nowego XC90.
Na kolejnych miejscach zestawienia – biorąc pod uwagę liczbę ubiegłorocznych rejestracji – lokują się natomiast kolejno XC70 (471), V60 (385), S60 (364), S80 (286) oraz V70 (109).
Wzrośnie średnia cena sprzedawanego Volvo
Nowości Volvo całkowicie zmieniają proporcję sprzedawanych modeli tego producenta. Dotąd największą popularnością nad Wisłą cieszyły się samochody serii „60” i „40”. Teraz wzrasta zainteresowanie klientów największymi i najdroższymi autami w gamie – w tym przywołanym wyżej Volvo XC90.
A w roku bieżącym tendencja będzie jeszcze bardziej widoczna. Dlaczego? Otóż dlatego, że do sprzedaży wejdą dwa kolejne, duże modele szwedzkiej marki: sedan S90 oraz kombi V90.
Impuls do dalszego wzrostu
„Sprzedaż aut segmentu premium rośnie szybciej niż cały rynek samochodów osobowych w Polsce. Aby zachować tę dynamikę wzrostu i pobić kolejny rekord sprzedaży, przygotowujemy już kolejne działania. Wprowadzimy na rynek dwa duże modele: prestiżowego sedana S90 i największe na rynku kombi V90. Kompaktowe V40 przejdzie face-lifting, będziemy też wspierać sprzedaż naszego bestsellera, czyli XC60 – wylicza Arkadiusz Nowiński, prezes Volvo Car Poland.
„Chcemy, aby model XC90 był najlepiej sprzedającym się dużym SUV-em w Polsce, w czym udział będzie miała także jego hybrydowa odmiana T8 o mocy ponad 400 koni. Aby zdynamizować sprzedaż, uruchomiliśmy program leasingu operacyjnego, który umożliwia korzystanie z auta w oparciu o stałą, niewielką ratę. Te produkt finansowy może obejmować także pakiet serwisowy. To niezbędny element walki o nowych klientów – podsumowuje Arkadiusz Nowiński.