Volvo Buses otrzymało zamówienie na trzy elektryczne i trzy elektryczno-hybrydowe autobusy od operatora KE’s Bussar w Kungsbacka na zachodnim wybrzeżu Szwecji. Będzie to premiera zelektryfikowanych autobusów w tym mieście. Autobusy zostana wyprodukowane we wrocławskiej fabryce Volvo.
KE’s Bussar, który obsługuje większość tras liniowych gminy Kungsbacka, zamówił u Volvo trzy elektryczne i trzy elektryczno-hybrydowe autobusy. Są to pierwsze zelektryfikowane pojazdy, które będą jeździć na trasach liniowych w Kungsbacka. Rozpoczęcie ich eksploatacji planowane jest na czerwiec 2020 roku.
Autobusy elektryczne będą zasilane ładowarkami CCS o mocy 150 kW w zajezdni KE Bussar. Zużycie energii przez elektryczny autobus Volvo jest o około 80 procent niższe niż przez jego odpowiednik z silnikiem diesla.
„Cieszymy się i jesteśmy dumni z otrzymania tego zamówienia od KE’s Bussar. Świadczy to o sile oferty autobusów Volvo Buses – o naszej skuteczności w łączeniu czystego napędu elektrycznego z napędem hybrydowym, co pozwala na dostosowanie się do różnych tras w ramach jednego przedsięwzięcia”, mówi Daniel Treptow z Volvo Buses.
Kungsbacka jest czwartym szwedzkim miastem, które po Gothenburgu, Malmö i Uddevalli nabyło w pełni elektryczne autobusy Volvo. Natomiast elektryczno-hybrydowe autobusy Volvo są regularnie eksploatowane od lata 2018 r. w Värnamo i kursują również na trasie 55 w Gothenburgu.
Elektryczne autobusy Volvo zostały sprzedane miastom w wielu krajach, w tym w Danii, Wielkiej Brytanii, Luksemburgu, Holandii, Norwegii i Polsce. Oprócz w pełni elektrycznych autobusów Volvo 7900 Electric, gama zelektryfikowanych pojazdów Volvo Buses obejmuje autobusy hybrydowe i elektryczno-hybrydowe (hybrydowe autobusy typu plug-in). Łącznie firma otrzymała zamówienia na ponad 4200 elektrycznych autobusów Volvo na całym świecie.
4 lutego 2019 r.
Więcej informacji:
Anna Nojszewska, anna.nojszewska@volvo.com, tel. 665 980 857
Łukasz Piasta, lukasz.piasta@webershandwick.pl, tel. 600 442 238
Volvo Polska
Volvo Polska to część Grupy Volvo – jednego z wiodących światowych producentów samochodów ciężarowych, autobusów, maszyn budowlanych oraz systemów napędowych do łodzi motorowych i urządzeń przemysłowych. W Polsce Volvo obecne jest od lat 70-tych. Na początku lat 90-tych Volvo rozpoczęło we Wrocławiu działalność przemysłową. W 1996 roku otwarto fabrykę autobusów, a kolejne lata zaowocowały rozwojem firmy i rozszerzeniem zakresu jej działalności. Obecnie firma Volvo Polska obejmuje: fabrykę autobusów, a także organizacje sprzedaży autobusów, samochodów ciężarowych i maszyn budowlanych oraz globalne centra dostarczające usługi biznesowe w takich sektorach, jak IT, finansowy i HR.
Polska fabryka Volvo
Wrocławska fabryka jest największą fabryką autobusów Volvo w Europie. Powstają w niej kompletne autobusy miejskie, międzymiastowe i turystyczne, które dostarczane są do operatorów miejskiego transportu publicznego, przewoźników na trasach międzymiastowych i międzynarodowych oraz firm turystycznych na rynkach całej Europy.
W 2010 roku w polskiej fabryce rozpoczęła się seryjna produkcja autobusu hybrydowego. Obecnie Volvo oferuje pełną flotę zelektryfikowanych autobusów. Gama obejmuje hybrydę Volvo 7900 Hybrid (dostępną również w wersji przegubowej), elektryczną hybrydę Volvo 7900 Electric Hybrid oraz najnowszy model – w pełni elektryczny autobus Volvo 7900 Electric. W Europie zelektryfikowane autobusy Volvo stanowią część transportu zbiorowego w wielu miastach, między innymi w Szwecji, Danii, Norwegii, Wielkiej Brytanii, na Węgrzech, w Niemczech, Szwajcarii, Hiszpanii, Luksemburgu, Austrii, Holandii i innych. Do tej pory Volvo na całym świecie dostarczyło operatorom transportu publicznego ponad 4,2 tys. zelektryfikowanych autobusów.
W Polsce autobusy hybrydowe Volvo jeżdżą we Wrocławiu, Inowrocławiu, Tarnowskich Górach i Warszawie, a największą jak dotąd flotę 35 autobusów odebrał PKM Sosnowiec. W 2018 roku Volvo wygrało przetargi bądź dostarczyło już autobusy hybrydowe, elektryczne lub elektryczno-hybrydowe do Inowrocławia (8 elektrycznych i 8 elektryczno-hybrydowych), Grudziądza (7 elektryczno-hybrydowych), Białegostoku (4 hybrydowe), Ełku (6 hybrydowych), Krosna (11 hybrydowych), Jeleniej Góry (3 hybrydowe), Krakowa (12 hybrydowych – przegubowych) i Kędzierzyna-Koźla (1 hybrydowy), Leszna (8 hybryd).
Więcej informacji można znaleźć na naszej stronie internetowej: http://www.volvobuses.com oraz na www.volvobuses.pl