Volvo Buses dostarczy operatorowi transportu miejskiego Transdev w szwedzkim mieście Gothenburg 157 najnowszych przegubowych autobusów elektrycznych Volvo 7900 Electric Articulated. To największe jak dotąd pojedyncze zamówienie na autobusy elektryczne w Europie. Wszystkie zostaną wyprodukowane w Polsce – we wrocławskiej fabryce Volvo. Dostawy rozpoczną się w 2020 roku.
Nowe, elektryczne i bezemisyjne autobusy będą obsługiwać wiele linii w mieście Gothenburg w Szwecji, co pozwoli ograniczyć hałas i emisję spalin. Autobusy będą mogły obsługiwać linie we wrażliwych obszarach lub w strefach ze specjalnymi ograniczeniami.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni, że będziemy mogli zrealizować największe jak do tej pory pojedyncze zamówienie na autobusy elektryczne. Volvo jest pionierem w dziedzinie elektromobilności i zrównoważonego transportu publicznego. Wyróżnia nas systemowe podejście obejmujące pojazdy, usługi i infrastrukturę ładowania. Koncentrujemy się na rozwiązaniach zapewniających wysoką niezawodność i wysoki poziom usług świadczonych zarówno operatorom, jak i pasażerom. Otrzymanie tak dużego zamówienia potwierdza, że autobusy elektryczne są dziś uznawane za zrównoważone i opłacalne finansowo rozwiązanie dla transportu publicznego wymagającego znacznej przepustowości”, mówi Håkan Agnevall, prezes Volvo Buses.
„Transdev jest dziś wiodącym operatorem autobusów elektrycznych w Europie i wiemy, jakie wyzwania wiążą się z przejściem na napęd elektryczny. Dlatego bardzo starannie wybraliśmy partnera, który reprezentuje kompleksowe podejście, i który będzie w stanie dostarczyć zarówno autobusy, jak i infrastrukturę ładowania – na czas i sprawnie. Możliwość ogłoszenia, że wybraliśmy Volvo jako partnera do obsługi autobusów miejskich w Gothenburgu, rodzinnym mieście tej firmy, jest oczywiście szczególnie satysfakcjonująca”, mówi Gunnar Schön, prezes Transdev Szwecja.
Zamówienie obejmuje niedawno wprowadzony na rynek model 7900 Volvo Electric Articulated, który miał swoją premierę w październiku – na wystawie Busworld w Brukseli. Autobus Volvo 7900 Electric Articulated może przewozić do 150 pasażerów, a jego zużycie energii jest o 80 procent niższe niż odpowiednika z silnikiem wysokoprężnym. Ten autobus łączy wysokie możliwości przewozowe i niskie koszty eksploatacji. Autobusy będą ładowane na stacjach szybkiego ładowania wzdłuż trasy, przy zastosowaniu systemu o nazwie OppChargeTM. Umożliwi to ich maksymalnie efektywne działanie. Oprócz autobusów elektrycznych zamówienie obejmuje 27 autobusów z silnikiem Euro 6 napędzanych biodieslem, przeznaczonych do transportu regionalnego.
„Dla nas, jako dostawcy rozwiązań transportowych, niezwykle ważna jest nie tylko możliwość zaoferowania pasażerom dobrej obsługi i funkcjonalnych pojazdów, ale także zapewnienie kierowcom dobrych warunków pracy. Dzięki nowym autobusom, szczególnie cichym autobusom elektrycznym, nasze miasta stają się bardziej czyste, a środowisko pracy lepsze”, wyjaśnia Gunnar Schön.
„Elektromobilność stwarza całkowicie nowe możliwości urbanistyczne, tym bardziej, że otrzymujemy bezemisyjny i cichy transport miejski, który może funkcjonować bliżej mieszkańców. Volvo chce być liderem rozwoju elektryfikacji oraz partnerem miast, które chcą tworzyć dla mieszkańców długoterminowe, zrównoważone rozwiązania transportu publicznego”, podsumowuje Håkan Agnevall.
Źródło: Volvo