Volvo podejmuje odważny krok, ponieważ w badaniach zidentyfikowano prędkość jako znaczącą lukę, którą trzeba zamknąć, aby osiągnąć swój cel bezpieczeństwa.
„Musimy porozmawiać o tym problemie” – powiedział Hakan Samuelsson, prezes Volvo, odnosząc się do obszarów, które pozostały do rozwiązania, aby położyć kres poważnym obrażeniom i ofiarom śmiertelnym w pojazdach. Chociaż w większości krajów istnieją ograniczenia prędkości, powiedział, że ludzie nadal przekraczają te granice z dużym marginesem. Volvo uważa, że kontrolowanie prędkości w swoich modelach jest tego warte, nawet jeśli może uratować tylko jedno życie.
Wyłączając specjalnie dostrojone samochody, takie jak wersja Polestar Engineered S60 sedan, żadne pojazdy Volvo nie oferują obecnie prędkości maksymalnej przekraczającej 250 km / h.
Samuelsson powiedział, że spodziewa się protestów, ale dodał także, że Volvo już spotkało się z podobną krytyką, że odbiera kierowcy wolność, gdy wprowadzało pasy bezpieczeństwa swoim samochodom 60 lat temu.
Dane o wypadkach drogowych z National Highway and Traffic Safety Administration pokazują, że 25 procent wszystkich wypadków drogowych w Stanach Zjednoczonych w 2017 roku było spowodowanych nadmierną prędkością. Eksperci ds. Bezpieczeństwa Volvo twierdzą, że wiele osób nie zdaje sobie sprawy z niebezpieczeństwa przekroczenia prędkości lub zdaje sobie sprawę, że gdy samochód osiągnie określoną prędkość, technologia bezpieczeństwa w samochodzie nie zapobiegnie ciężkim obrażeniom i ofiarom śmiertelnym w razie wypadku.
„Jako ludzie wszyscy rozumiemy niebezpieczeństwa związane z wężami, pająkami i wysokościami. Z prędkościami, nie tak bardzo, „powiedział specjalista bezpieczeństwa Volvo Jan Ivarsson. „Ludzie często jeżdżą zbyt szybko na drodze i mają słabą przewidywalność prędkości w stosunku do sytuacji na drodze oraz przeceniają swoje własne możliwości jako kierowcy. Musimy wspierać lepsze zachowanie i pomagać ludziom zrozumieć, że nadmierna prędkość jest niebezpieczna. „
Wyłączenie ograniczonej prędkości nie będzie możliwe, powiedziała rzeczniczka firmy.
Volvo idzie dalej, a także bada, w jaki sposób połączenie kontroli prędkości i technologii geofence może w przyszłości automatycznie ograniczać prędkości w pobliżu szkół i szpitali. Celem jest zmniejszenie prędkości przy jednoczesnym uwzględnieniu dwóch innych luk bezpieczeństwa po przekroczeniu prędkości – zatrucie i rozproszenie uwagi kierowcy.