VW Poznań zatrudni ok. 900 osób przy produkcji nowej wersji samochodu użytkowego VW Caddy. Firma podjęła taką decyzję na podstawie wstępnych prognoz dotyczących sprzedaży Caddy czwartej generacji. Samochód ten wejdzie do produkcji pod koniec maja.
Jak powiedział w piątek dziennikarzom prezes VW Poznań Jens Ocksen, firma otrzymuje sygnały z rynku, że zapotrzebowanie na Caddy wzrasta. „Musimy zwiększać produkcję, a to oznacza, że w Poznaniu zatrudnimy dodatkowych 900 osób. To również dobra informacja dla regionu. Taka liczba nowych miejsc pracy oznacza w zasadzie stworzenie średniej wielkości zakładu” – mówił.
Obecnie firma zatrudnia ponad 7 tys. pracowników.
Ocksen zwrócił uwagę, że branża motoryzacyjna zmaga się z niewykorzystanymi mocami produkcyjnymi. „Cieszymy się, że w naszym przypadku jest inaczej” – dodał.
Rozpoczęła się już rekrutacja pierwszych pracowników, którzy zostaną zatrudnieni w II kwartale tego roku. Jak powiedziała członkini zarządu ds. personalnych VW Poznań Jolanta Musielak, w pierwszej kolejności będą to inżynierowie i fachowcy utrzymania ruchu, a od połowy roku zatrudniani będą pracownicy produkcyjni.
W bazie kandydatów VW Poznań znajduje się blisko 40 tys. osób. Firma chce zatrudniać również osoby spoza Wielkopolski.
VW Caddy IV generacji wejdzie do produkcji pod koniec maja tego roku, a auto można już zamawiać u dealerów. Fabryka przestawi się na produkcję nowego modelu w ostatni weekend maja – wtedy zakończy się budowa Caddy III.
Poznańska fabryka jest jedynym zakładem koncernu na świecie, gdzie produkowany jest dostawczy Caddy. W lutym w oficjalnie zaprezentowano nową generację tego modelu. Do jego produkcji VW Poznań przygotowała się już od połowy ubiegłego roku. Na nowe inwestycje wydano ponad 23 mln euro.
VW zamierza w tym roku wyprodukować w Poznaniu ponad 174 tys. aut; do końca marca wytworzono 48 tys. pojazdów. W ubiegłym roku poznańska fabryka koncernu Volkswagen wyprodukowała ponad 175,5 tys. aut; przeszło 4,6 tys. więcej niż rok wcześniej. W zakładzie powstaje również VW Transporter T5 jednak większość produkcji to Caddy – w ub. roku z taśmy produkcyjnej zjechało 150 tys. różnych wersji Caddy.
Koncern VW w Poznaniu obecny jest od 1993 r. Firma weszła wówczas w spółkę z Fabryką Samochodów Rolniczych Polmo, która produkowała w zakładzie w Antoniku samochody Tarpan. VW Poznań jest w 100 proc. własnością marki VW Samochody Użytkowe. Oprócz fabryki w dzielnicy Antoninek do koncernu należy zlokalizowana w dzielnicy Wilda odlewnia oraz wybudowany w Swarzędzu zakład zabudów specjalnych.
W 2014 r. Volkswagen ogłosił budowę nowej fabryki koło Wrześni (Wielkopolskie), gdzie będzie powstawać nowa wersja samochodu dostawczego VW Crafter; jesienią ruszyły prace. Na terenie 220 ha powstaje zakład, który ma zacząć działać w drugiej połowie 2016 r. Wartość inwestycji szacowana jest na 3,3 mld zł. W fabryce tej pracę znajdzie ok. 3 tys. osób.
VW Poznań szacuje, że za kilka lat w zakładach pod Wrześnią i w Poznaniu będzie produkował rocznie 280 tys. samochodów. Po ukończeniu fabryki Craftera firma ma zatrudniać w Wielkopolsce ok. 11 tys. pracowników.
wnp.pl, PAP